۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۰۵۷۹۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای برای تعالی روحی انسان است

ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای برای تعالی روحی انسان است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را مقدمه‌ای برای تعالی روحی انسان دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار هیأت امنا و متولیان مساجد شهرستان نوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، این ماه را فرصی طلایی برای بازگشت انسان به ارزش‌های دینی و معنوی دانست.
 
وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت دوباره خداوند متعال برای فاصله گرفتن انسان از رذایل اخلاقی و رسیدن به فضایل دینی است، افزود: همه لحظات ماه مبارک رمضان سرشار از معنویت است که می‌توان از آن برای پالایش از درون استفاده کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای تحکیم رابطه با خداوند متعال است، بیان داشت: به طور حتم روزه داری موجب تقویت کیفیت و آثار دعا و عبادت انسان می‌شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای برای تعالی روحی انسان روزه دار خواهد بود، خاطرنشان کرد: روزه داری، دعا و عبادت در ماه مبارک رمضان به طور حتم موجب رضایت و خشنودی الهی خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که رضایت الهی از انسان موجب غفران الهی می‌شود، تصریح کرد: بهره مندی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان ارزش بسیار بالایی دارند که باید قدردان آن باشیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم و از آن به طور صحیح استفاده کنیم، ادامه داد: لازمه بهره گیری صحیح از این لحظات معنوی تقویت رابطه قلبی با عالم معنا است که با دعا و عبادت محقق می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پیوند عمیق و مستحکم‌تر با اهل بیت (ع) است، بیان داشت: همه راه‌های رسیدن به تعالی معنوی در ماه مبارک رمضان فراهم و میسر است و کسی که از این لحظات و ارزش‌های معنوی بی بهره بماند با خسران همراه خواهد شد.
 
امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای مساجد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که مساجد مهم‌ترین پایگاه نشر دین و ارزش‌های الهی در جامعه محسوب می‌شوند، افزود: باید بیش از پیش از این ظرفیت عظیم در جهت رشد معنوی جامعه بهره گرفته شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات