۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۰۵۸۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

گرسنگی رمضان یاد گرسنگان را در قلب مؤمن زنده می‌کند

گرسنگی رمضان یاد گرسنگان را در قلب مؤمن زنده می‌کند
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که گرسنگی رمضان یاد گرسنگان را در وجدان مؤمن زنده می‌کند، گفت: هرگونه انفاق رمضانی باید با حفظ حدود کرامت مؤمن انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت برگزار شد، به توصیف ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: رسول اکرم(ص) در توصیف این ماه مبارک فرموده‌اند«إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَيْكُمْ شَهْرُ اللهِ بِالْبَرَكَةِ وَالرَّحْمَةِ وَالْمَغْفِرَةِ»*اى مردم! همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آمرزش ، به شما روى آورده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه ماه رمضان را ماه کریم و کریمان توصیف کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های کریم بخشش قبل از درخواست است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به بیان برخی از توصیه‌های ائمه اطهار نسبت به وظایف مؤمن در ماه رمضان پرداخت و گفت: تدارک تقصیر و  گناهان گذشته یکی از اساسی‌ترین توصیه‌های امام رضا علیه‌السلام در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه عبودیت است و مؤمن برای تدارک عبودیت باید تدارک تقصیر گذشته کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی استغفار را یکی دیگر از توصیه‌های رضوی دانست و عنوان داشت: ادای امانت و حقوق و دیون دیگران از توصیه‌های مهم امام رضا علیه‌السلام به مؤمن است؛ بر این اساس مؤمن باید توجه داشته باشد که عبودیت مقتضای تدارک حقوقی است که از سوی بندگان بر عهده او است.

ترک گناه ( حوزه عادات )از دیگر توصیه‌های امام رضا علیه‌السلام بود که در سخنرانی امشب حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی به‌عنوان اوصاف مؤمن رمضانی بیان شد تا جایی که گناه‌های چشم، زبان و گوش از گناه‌هایی بود که از سوی سخنران حرم مطهر به‌عنوان گناه‌های حوزه عادت‌های عمومی مؤمن بیان شد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها هدف از اقامه مستحبات را یاد خدا توصیف کرد و اظهار داشت: گرسنگی رمضان یاد گرسنگان را در وجدان مؤمن زنده می‌کند؛ این در حالی است که هرگونه انفاق رمضانی باید با حفظ حدود کرامت مؤمن انجام شود./837/ج

محمد جعفری
ارسال نظرات