۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۵۸۲۹
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

روزه داری تمرینی برای دستیابی به تقوا است

روزه داری تمرینی برای دستیابی به تقوا است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزه داری لازمه ایمان به خداوند است، گفت: روزه داری تمرینی برای دستیابی به تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در ویژه برنامه تلویزیونی سحرگاهی شبکه استانی هامون با اشاره به آیه 183 سوره بقره، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه روزه را بر مسلمانان واجب کرده و آن را وسیله یا برای رسیدن به تقوا معرفی کرده است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه مذکور، «مؤمنان» را مورد خطاب قرار داده است، بنابراین باید دانست که مؤمن همواره مورد عنایت و لطف پروردگار قرار دارد؛ برخی بزرگان می گویند عنایت و لطفی که خداوند نسبت به مؤمنان دارد، سختی های روزه را آسان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی روزه داری را نشانه بارز مؤمنان دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آیه ذکر شده، لازمه ایمان عمل به حکم روزه گرفتن است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه امت اسلام با امم پیشین در اصل روزه گرفتن متحد هستند، ابراز داشت: همه ادیان توحیدی مکلف به روزه گرفتن بوده اند، بنابراین نباید گفته شود تنها امت اسلام باید سختی روزه را تحمل کند.

وی تأکید کرد: روزه گرفتن به منزله تمرینی برای حفظ خود در برابر حرام است؛ به عبارت دیگر روزه داری نوعی تمرین برای دستیابی به تقوا محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه روزه تنها امساک از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه به مثابه خودداری از حرام است، مطرح کرد: انسان روزه دار باید چشم، زبان، گوش و همه اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه روزه داری سبب قوت نفس انسان می شود، یادآور شد: کسی که در ماه رمضان از حلال الهی نیز اجتناب می کند، دارای اراده ای می شود که در غیر ماه رمضان اعمال خود را در چارچوب قوانین الهی تنظیم کند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات