۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۵۸۳۱
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

بی عفتی انسان را از دایره دینمداری خارج می کند

بی عفتی انسان را از دایره دینمداری خارج می کند
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بی عفتی انسان را از دایره دینمداری خارج می کند، گفت: شیطان با اغواگری به دنبال گمراه کردن انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری کاشانی استاد حوزه علیمه، شب گذشته در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شیطان از چهار جهت به انسان حمله می کند تا او را گمراه کند.

وی با اشاره به اینکه شیطان از سمت راست با شعبه سازی و شبهه افکنی به اینان حمله می کند، عنوان کرد: شیطان بعد از رحلت رسول خدا با گمراه کردن مسلمانان اقدام به شعبه سازی کرد و سقیفه را در تاریخ اسلام رقم زد از این رو با این جریان عده ای از مسلمانان از صراط حق خارج شدند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: امروز اسلام سعودی و داعشی که نماد شهوت، غفلت، جنایت و جهالت به شمار می رود محصول همان جریان سقیفه است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه شیطان به سبب جهالت و نادانی که داشت در مقابل خداوند ایستاد و از فرمان الهی سرباز زد، عنوان کرد: همین دشمنان با خلق عرفان‌های نوظهور اقدام به گمراه ساختن مسلمانان و خروج آنان از دین الهی می کنند و مروج عرفان شیطان پرستی می شوند.

وی درخصوص شبهه سازی در معارف الهی و احکام دینی، اظهار داشت: اینکه گاهی شنیده می شود چرا ما باید نماز را به عربی بخوانیم و یا سخن از حجاب اجباری به میان می آید بیانگر شبهه پراکنی دشمنان است، همه دعوای شیطان با خداوند متعال بر سر این بود که او می خواست آنگونه که خود می خواهد خداوند را عبادت و اطاعت کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: انسان در مواجهه با شبهات دینی باید با علما و کسانی که اهل فن هستند ارتباط داشته باشد تا با شبهات گمراه نشود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیطان از سمت چپ با زیبا جلوه دادن تمایلات نفسانی و شهوانی انسان را گمراه می کند، گفت: ابلیس دام های فراوانی در مسیر انسان قرار داده تا او را گمراه سازد که یکی از مهمترین دام های ابلیس انجام فعل حرام است.

وی افزود: فراخوان شیطان به لذتهای حرام به حدی است که می خواهد همه انسان ها را به دام بیاندازد از این رو با ترویج بی حیایی و بی عفتی آنان را از دایره دین خارج می کند؛ انسانی که به عریان گرایی تمایل دارد در اصل تحت ولایت شیطان است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان مامور است تا کسانی که با خداوند رابطه خوبی دارند را گمراه کند و این ماموریت تا هنگام ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت اما هنگام ظهور مهلت شیطان به اتمام می رسد و ابلیس ذبح می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات