۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۰۵۸۴۷
استاد حوزه علمیه:

عُجب سبب جهنمی شدن انسان می‌شود + فیلم

عُجب سبب جهنمی شدن انسان می‌شود + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عجب سبب جهنمی شدن انسان می شود، گفت: انسان در نماز باید خضوع داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: درخصوص اهمیت انفاق در ماه مبارک رمضان، گفت: انسان به دو صورت می تواند در برابر خداوند اظهار خضوع کند.

وی مراد از خضوع را عبادت و بندگی خداوند دانست و ابراز کرد: اگر انسان نمازی بخواند که در آن خضوع نباشد و عجب باشد مصداق همان آش خورد و دهن سوخته است؛ در قیامت نمازگزارانی که دچار عجب شدند را به جهنم می برند.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره میزان و مقدار انفاق، اظهار داشت: گاهی اوقات انسان به فقیری کمک می کند در اصل آن کمک همه هزینه های زندگی آن فرد فقیر را تامین نمی کند اما گاهی اوقات انسان همه زندگی فرد فقیر را اداره می کند و از آن به عنوان تکفل یاد می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سخاوت یک مقام از تکفل بالاتر است و مراد از سخاوت بی نیاز کردن طرف مقابل آن هم به نحو احسن است؛ امیرمومنان علی(ع) بسیار با سخاوت بودند.

وی یتیم نوازی را از اعمال مورد تاکید در ماه رمضان بیان شده است، گفت: پیامبر فرمودند: اگر کسی در ماه رمضان یتیمی را اکرام کنند خداوند او را در قیامت اکرام می کند؛ مراد از اکرام یتیم پر کردن خلأ بی پدری است و مقصود پر کردن جیب او نیست.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه ثواب صله رحم در ماه مبارک رمضان چند برابر محسوب می شود، عنوان کرد: روایت است کسی که در ماه مبارک رمضان صله رحم انجام دهد در قیامت رحمت خداوند نصیب او می شود؛ صله رحم به معنای مهمانی نیست بلکه مقصود دستگیری و گشایش گرفتاری اقوام است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: صله رحم روزی انسان را افزایش و عمر آدمی را طولانی می کند.

وی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان باید از مردم آزاری اجتناب کرد، اظهار داشت: روایت است اگر کسی در ماه مبارک رمضان کسی را آزار ندهد خداوند غضب خود را در قیامت از او بر می دارد؛ خوش رفتاری با مردم در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات