۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۵۸۴۸
امام جمعه بجنورد:

آموزش و پرورش تربیت توأم دینی و سیاسی را مدنظر داشته باشد

آموزش و پرورش تربیت توأم دینی و سیاسی را مدنظر داشته باشد
امام جمعه بجنورد گفت: در تربیت باید مراقب باشیم تربیت دینی و سیاسی هم گام هم باشند؛ زیرا انقلاب اسلامی دین و سیاست را با هم عجین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم تجلیل از معلمان که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار کرد: معلم ما باید با تربیت و تعلیم و تعلم، به کادرهای محکم و مستحکمی که می‌سازد افتخار کند؛ زیرا تربیت جوانان مؤمن و انقلابی و متدین افتخار است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های پرمحتوا استفاده کنیم، اضافه کرد: در بسیاری از مواقع جوانان و نوجوانان ما تنها تلنگری لازم دارند؛ به همین دلیل انتظار می‌رود در آموزش و پرورش اعتقادات دانش آموزان را محکم‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ملاک و معیار نمونه بودن معلم تنها رشد علمی دانش‌آموزان نیست، خاطرنشان کرد: باید به رشد تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان هم اهمیت بدهیم و برای انتخاب معلم نمونه به رشد اخلاق، اعتقادات، رفتار اجتماعی، رفتار خانوادگی و... دانش آموزان هم توجه کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تربیت فاکتور و عامل مهمی در نمره دادن است، افزود: در آموزش و پرورش باید به خروجی‌های خود نگاه کنیم و ببینیم چقدر توانسته‌ایم کادرسازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در آموزش و پرورش تفکر سیاسی و تحلیل سیاسی به بچه‌ها آموزش داده شود نه اینکه حزب‌بازی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که جوانان بعد از تحصیل معنای رأی دادن و مشارکت سیاسی را بفهمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در تربیت باید مراقب باشیم تا تربیت دینی و سیاسی هم گام هم باشند؛ زیرا دین ما با سیاست یکی بوده و انقلاب اسلامی دین و سیاست را با هم عجین کرده است؛ به‌گونه‌ای که ما در 40 سال گذشته هم دین و هم سیاست داشته‌ایم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات