۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۰۵۸۷۰
استاد حوزه علمیه قم:

جامعه در زمینه عبادات مالی دچار کوتاهی است

جامعه در زمینه عبادات مالی دچار کوتاهی است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که جامعه برای عبادات بدون هزینه همیشه آماده است، گفت: برخی در عبادات مالی همانند خمس با وسواس عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در دومین روز ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم، با اشاره به مورد خطاب قرار گرفتن مؤمنان از سوی قرآن کریم گفت: بیش از هشتاد مرتبه خطاب یا ایهاالذین آمنوا در قرآن کریم بیان شده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از موارد، خطاب قرار گرفتن مؤمنان از سوی قرآن کریم مربوط به انفاق است که می گوید از آنچه که به شما روزی داده ایم انفاق کنید، یعنی گمان نکنید آنچه را که انفاق می کنید برای خود شما است؛ در جامعه دینی ما در عبادات بدون هزینه، آمادگی کامل مشاهده می شود اما در عبادات هزینه بر همانند خمس و انفاق برخی با وسواس رفتار می کند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال برخی می گویند شک داریم خمس در مسیر خودش هزینه می شود در حالی که می توانند برای این که شک خود را برطرف سازند با اجازه مرجع تقلید خود، خمس را به صورت مستقیم در مسیر صحیحش هزینه کنند یا به فقرایی که واجب النفقه نیستند بدهند بنابراین چنین مواردی وسوسه شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تصریح بر این که اگر امروزه به مسأله واجب النفقه به صورت ویژه توجه می شد بسیاری از مشکلات مالی در خانواده ها وجود نداشت، گفت: بسیاری از پدر و مادرها با مشکلات مالی مواجه هستند اما فرزندان آنها پول های فراوانی را در بانک ها سپرده گذاری کرده اند در حالی که چنین کاری با وجود فقیر واجب النفقه در خانواده، حرام است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه ما در مسائل مالی کوتاهی می کند، اظهار کرد: برخی افراد مسلمانی فکر می کنند اما قارونی عمل می کنند یعنی همانگونه که قارون می گوید این علم و دانش برای خود من است، برخی نیز گمان می کنند تمام اموال برای خودشان است در حالی که قرآن کریم می گوید ما به شما روزی داده ایم./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات