۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۰۵۸۷۳
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی:

اسلام پاسخگوی تشنگی معنوی همه انسان ها است

اسلام پاسخگوی تشنگی معنوی همه انسان ها است
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اسلام پاسخگوی تشنگی معنوی انسان ها است،گفت: اگر بشر می خواهد آلام خود را از بین ببرد راهی جز برگشت به اسلام و قوانین اسلامی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان که از شبکه باران پخش شد، با تأکید بر پایبندی جامعه به سبک زندگی اسلامی گفت: روشی که اسلام برای زندگی انسان ها بیان کرده باید سرلوحه جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: بشر امروز با توجه به مواجهه انسان معاصر با تکنولوژی های مدرن به دنبال روح آرام و زندگی بی دغدغه و سرشار از نشاط است، امروز زندگی معاصر و دنیای جدید با توجه به ابزارهای مدرنیته برای بشریت دغدغه شده است.

امام جمعه رشت با بیان این که مسلمانان و دانشمندان اسلامی باید برای حل مشکلات بشر راهکار ارائه دهند، اظهار داشت: اسلام برای رفع همه بحران های روحی بشر برنامه دارد و این برنامه ها باید توسط علما و اندیشمندان تبیین شود.

وی ادامه داد: البته در دنیای امروز و با شرایط فعلی سخت است که این نیاز درونی انسان پاسخ داده شود چرا که قدرت های سلطه گر جهانی نمی خواهند که بشر از شرایط سخت روحی که در آن قرار گرفته خارج شود بلکه می خواهند انسان دچار روزمرگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که در دوران معاصر بشر را به گونه ای تربیت کرده اند که انسان ها پذیرای شیوه انبیا و اسلام نباشند، ابراز داشت: تجربه انقلاب اسلامی در داخل  و خارج ثابت کرده است که اسلام و سنت پیامبر پاسخگوی تشنگی معنوی انسان ها است.

وی عنوان کرد: اگر بشر می خواهد آلام خود را از بین ببرد و فضای با نشاطی ایجاد کند راهی جز برگشت به اسلام و قوانین اسلامی ندارد، یکی از راه های اسلام برای ترمیم بحران ها، مسأله روزی و غذای حلال است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: متأسفانه در دنیا به مسأله روزی و غذای حلال کمتر توجه شده و حتی در دنیای اسلام نیز به آن بی مهری می شود، روزی حلال تأثیرات فراوانی در انسان دارد، بر اساس روایات کسب و استفاده از روزی حلال عبادت است.

وی اضافه کرد: اگر کسی غذا و روزی حلال استفاده کند خداوند متعال به او نورانیت درونی می دهد و حال معنوی پیدا می کند اما اگر حرام بخورد تأثیرات منفی خواهد داشت و مانع از رشد انسان می شود.

محمد قمین
ارسال نظرات