۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۰۵۹۲۹

شیوع فقر و افسردگی در انگلیس به دلیل وضعیت نامناسب مالی

شیوع فقر و افسردگی در انگلیس به دلیل وضعیت نامناسب مالی
برخلاف اعتقاد رایج در مورد وضعیت زندگی در کشورهای غربی، تحقیقات روزنامه گاردین نشان می دهد که فقر و در نتیجه افسردگی در انگلیس مساله ای شایع است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، نتایج تحقیقات روزنامه گاردین (Guardian) انگلیس نشان می دهد که به دلیل وضعیت نامناسب مالی در قسمت های شمالی انگلیس، افسردگی بین ساکنان این مناطق، مساله ای شایع است.

طبق این تحقیقات، افسردگی در مناطق میدلندز (Midlands) در غرب انگلیس آمار بالایی دارد در حالی که در مناطق جنوبی از جمله لندن، و مناطق ثروتمندی مانند کنت (Kent)، وضعیت متفاوت است به طوری که تقریبا در این مناطق مساله افسردگی شیوع ندارد.

در این گزارش آمده است که از هر 15 خانوار با آمار بالایی از افسردگی ، 12 خانوار در مناطق فقیرنشین شمال غربی انگلستان ساکن هستند که بالاترین نرخ آن یعنی 23.6 درصد افسردگی، در برینگتن (Brinnington)، در حومه استاکپورت (Stockport) در شهرستان منچستر بزرگ (Greater Manchester) گزارش شده است.

در نقطه مقابل، از هر 15 خانوار با کمترین آمار افسردگی، 12 خانوار در لندن ساکن هستند. در همین حال در مناطق ثروتمندی مانند وستمینیستر (Westminster) که متوسط قیمت خانه در آن 3.6 میلیون پوند است، تنها در حدود سه درصد از موارد افسردگی گزارش شده است.

با این حال، متخصصان مسائل پزشکی معتقدند که آمار واقعی از نرخ افسردگی در شمال انگلستان بسیار بالاتر از نتایج گزارش گاردین است. در همین رابطه یکی از پزشکان انگلیسی به گاردین گفت که بیش از 60 درصد از موارد مراجعه به وی در شش هفته گذشته از افسردگی رنج می بردند.

در چند سال اخیر، فقر در انگلستان، یعنی پنجمین اقتصاد برتر جهان، رو به افزایش بوده و این مساله بیشتر در مناطق شمالی این کشور و در شهرهای بزرگی مانند لیورپول و منچستر تاثیر گذاشته است. در این مناطق، نرخ بی خانمان شدن رو به افزایش است و بسیاری از مردم به مراکز غذای رایگان وابسته هستند.

سال گذشته سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که تدابیر ریاضتی و برنامه های بحث برانگیز دولت در مورد کمک های اجتماعی، موجب افزایش فقر در انگلیس شده است.

مقامات انگلیسی برآورد می کنند که یک پنجم جمعیت انگلستان، یعنی در حدود 14 میلیون نفر، در فقر زندگی می کنند./847/ب

ارسال نظرات