۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۵۹۳۰
مسؤول گروه تبلیغی موعد کاشان:

علما مرزبانان دین هستند

علما مرزبانان دین هستند
حجت الاسلام عمادپور گفت: علما مرزبانان دین هستند که از دین محافظت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند شیاطین نفوذ کنند و بر شيعيان مسلط شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور چهار شنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در توصیه هفتم بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان خواسته تا نسبت به سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی ریشه در باور‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی دارد و برای اینکه سبک زندگی اسلامی در خانواده و جامعه براساس دین و اسلام واهل بیت (ع) پیاده شود نیاز به افزایش معرفت دینی است.

حجت الاسلام عماد پور به برخی از راهکار‌های ارتقای معرفت دینی اشاره کرد و گفت: دعا همان درخواست بنده از معبود و یکی از راهکار‌های ارتقای معرفت دینی است در غیر این صورت درخواست از غیر خدا گمراهی و بیراهه است.

وی افزود: برای رسیدن به هدف هر چند به دعا نیاز است و مقصد و چشم انداز را به ما نشان می‌دهد، اما تنها صرف دعا کافی نیست بلکه شناخت هدف حتی اگر سال‌ها نیاز به شناخت هدف باشد می‌تواند در زندگی و سبک زندگی اسلامی تاثیرگذار باشد.

مسؤول گروه تبلیغی موعد کاشان تحقق سبک زندگی اسلامی را یکی از ضرورت‌های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و اظهار داشت: یکی از مسائل مهم برای رسیدن به این امر توجه به مبادی و مبانی سبک زندگی اسلامی است، چرا که سبک زندگی اسلامی تنها با تحقق این مبانی دوام و قوام پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام عماد پور یکی از راه‌های سبک زندگی اسلامی را ارتباط با علمای دین دانست و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، ‹‹عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ›› علمای شیعه نگهبانان و مرزداران اعتقادات و  ایمان و ولایت شیعه هستند که در سوی دیگر مرز سربازان شیاطین هستند که با سلاح ماهواره و فضای مجازی و شبهات شیعیان را هدف قرار داده است.

وی افزود: علما مرزبانان دین هستند که از دین محافظت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند شیاطین نفوذ کنند و بر شیعیان مسلط شوند، اما با  اين وجود دشمن شیعیان را زیر بمباران شبهات قرار داده است.

مسؤول گروه تبلیغی موعد کاشان گفت: در دوره‌ای که دشمن جوان‌ها را بمباران شبهه کرده است بهترین راهکار مقابله با شبهات دشمن مراجعه به علمای دین و گرفتن پاسخ شبهات از علمای دین در چنین شرایط حساسی است.

حجت الاسلام عماد پور داشتن ارتباط با علمای دین را راهگشای مشکلات و شبهات دینی دانست و اظهار داشت: باید با علمای دین ارتباط داشت و به سراغ آن‌ها رفت و از آن‌ها کمک گرفت و نگذاشت شبهات ما را از اسلام و دین دور کند.

وی شبهه را مانند ویروس کشنده خواند و افزود: همانگونه که اگر بیماری در مرحله نخست درمان نشود تبدیل به بیماری مزمن و ویروس کشنده می‌شود، شبهه نیز اگر در مرحله نخست پاسخ داده نشود تبدیل به ویروس کشنده خواهد شد.

مسؤول گروه تبلیغی موعد کاشان گفت: امروز شبکه‌های ماهواره ای، سایت ها، گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی لحظه به لحظه در حال شبهه پراکنی بر علیه دین و بمباران عقاید جوان‌ها هستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات