۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۰۵۹۳۴
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

سلیقه های سیاسی و اجتماعی بهانه ای برای از بین بردن وحدت آحاد جامعه نشود

سلیقه های سیاسی و اجتماعی بهانه ای برای از بین بردن وحدت آحاد جامعه نشود
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به صورت ید واحده در برابر دشمن مقاومت کند، گفت: سلیقه های سیاسی و اجتماعی بهانه ای برای از بین بردن وحدت آحاد جامعه نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه مسأله «وحدت» و یکپارچگی را به انسان ها متذکر شده است، بنابراین همه باید حول محور توحید با یکدیگر متحد باشیم.

وی با بیان اینکه مراد از «حبل الله» در آیه مذکور دین، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: انبیا و اوصیای الهی مجریان و متولیان اجرای دین الهی هستند، بنابراین ما باید از فرامین و دستورات این بزرگواران اطاعت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی، باید جامعه ای متحد و منسجم باشد، به این گونه که در برابر دوستان مهربانانه رفتار کرده و در برابر دشمنان به صورت ید واحده با اتحاد و انسجام مقاومت کنند.

امام جمعه زاهدان با تأکید بر اینکه افراد در جامعه اسلامی باید از تفرقه و تفرقه افکنی بپرهیزند، عنوان کرد: ما باید از اتحاد و وحدت موجود میان مذاهب اسلامی قدردانی کرده و در راستای تقویت آن تلاش کنیم، زیرا اگر میان مسلمانان تفرقه وجود داشته باشد، شکی نیست که دشمن میان آنها رخنه خواهد کرد.

وی افزود: مسلمانان باید با دوستی و وحدت خود را حفظ کنند و اینگونه نباشد که با اندک بهانه ای با نزدیکان خود درگیر شده و اختلاف افکنی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تأکید کرد: سلیقه های سیاسی و اجتماعی نباید بهانه ای برای از بین بردن وحدت و دوستی آحاد مختلف جامعه شود.

وی در پایان با ابراز تأسف از وحدت شکنی برخی جوامع اسلامی یادآور شد: متأسفانه گاهی شاهد هستیم که در جوامع اسلامی مسأله وحدت رعایت نشده و شاهد کشتارهای ناعادلانه هستیم؛ جوامع اسلامی باید اتحاد خود را حفظ کنند و از تفرقه و تفرقه افکنی بپرهیزند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات