۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۰۵۹۳۸
تحلیلگر عرب بررسی کرد:

فشار آمریکا در مرحله پیش از اجرای معامله قرن

فشار آمریکا در مرحله پیش از اجرای معامله قرن
یک تحلیلگر مسایل منطقه‌ای به بررسی فشارهای آمریکا جهت بسترسازی برای اجرای معامله قرن طی دوره قبل از ژوئن سال جاری پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «امین محمد حطیط» تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه با اشاره به خطرات مرحله قبل از اعلام معامله قرن و پیامدهای آن نوشت: بر کسی پوشیده نیست که آمریکا با هدف از بین بردن آرمان فلسطین و تثبیت موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه به‌عنوان رژیم پیشرو و برتر به‌دنبال اعلام طرح موسوم به معامله قرن است. این موضوع ما را به‌یاد طرح شیمون پرز رییس سابق رژیم صهیونیستی در چهار دهه پیش می‌اندازد که در بخشی از پروژه خاورمیانه جدید خطاب به عرب‌ها تأکید کرد: پول و ثروت‌های شما باید با رویکردها و فرماندهی ما آمیخته شود تا خاورمیانه خیزش پیدا کند و ما بر دنیا مسلط شویم.

امروز همان گونه که جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و مجری اصلی طرح معامله قرن اعلام کرده است آمریکا خود را آماده اجرای این طرح جهنمی در ژوئن آینده می‌کند تا بتواند محورهای کلی و برخی جزئیات آن را به‌اجرا بگذارد.

نکته قابل توجه این‌که طرح مذکور در برخی محتواهای خود به‌صورت رسمی از مدتی پیش به‌اجرا گذاشته شده و واشنگتن تعهدات خود در این طرح در قبال تل آویو را انجام می‌دهد. این موضوع را می‌توان در زمینه اقدام آمریکا در تحمیل تمامیت ارضی رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی فلسطین و جولان و از بین بردن حق بازگشت فلسطینیان دانست./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات