۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۵۹۵۲
حجت الاسلام علوی تهرانی:

صلوات سنگین‌ترین عمل در ترازوی اعمال است + فیلم

صلوات سنگین‌ترین عمل در ترازوی اعمال است + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صلوات سنگین‌ترین عمل در ترازوی اعمال است، گفت: صلوات ذکر اشرف اذکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس، گفت: اسلام دین کمیت نیست بلکه دین کیفیت است.

وی افزود: انسان ها اگر خالصانه و برای رضای خداوند خودشان را به انجام یک کار خوب ملزم کنند آن عمل نزد خداوند ارزشمند خواهد بود، پیامبر اسلام فرمودند: نماز شما به همان میزان که حضور قلب دارید پذیرفته می شود؛ بنابراین کیفیت اعمال باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه انسان گناه و خطای خود را سریع فراموش می کند، عنوان کرد: انسان با انجام گناه حریم الهی را می شکند و از حدود خود خارج می شود؛ گناه عمر انسان را تباه می کند و توبه تنها راه بازگشت به سوی خداوند است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان باید خود را در پیشگاه خداوند مقصر بداند و بسیار اهل استغفار باشد، طبق صریح روایات؛ بزرگ‌ترین خطای بشر نترسیدن از گناه است.

وی اظهار داشت: گناه صادر شده از سوی انسان معصیت‌کار آثاری دارد که یکی از آن آثار عدم مستجاب شدن دعا است.

حجت الاسلام علوی تهرانی در ادامه با تاکید بر اینکه توبه آثار گناه را محو می کند، عنوان کرد: اظهار شرمندگی در پیشگاه پروردگار آثار گناه را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان در عالم دنیا باید به فکر توشه آخرت باشد، گفت: انسان پس از عالم دنیا وارد برزخ، قیامت و آخرت می شود و آبادی این سه عالم در گرو انجام عمل صالح است بنابراین انسان در اندک زمان عمر دنیوی خود باید به فکر ساختن آخرت خویش باشد.

وی ادامه داد: در قیامت عمل انسان با میزان سنجیده می شود و عملی در آن روز قبول می شود که برای کسب رضای الهی انجام شده باشد حضرت داوود نبی در عالم شهود ترازویی را مشاهده کردند که هر کفه آن شرق و غرب عالم را پر کرده بود و هنگام مشاهده این حقیقت از عظمت آن بیهوش شدند.

حجت الاسلام علوی تهرانی اضافه کرد: سپس خداوند خطاب به حضرت داوود فرمود: اگر کسی عمل صالحش سنگین باشد رستگار می شود اما اگر کسی کفته ترازوی او سبک باشد در زمره زیانکاران آخرت قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: پیامبر اسلام می فرمایند: من در قیامت کنار میزان قرار می گیرم و اگر کسی سیئاتش سنگین‌تر از حسناتش بود من آن صلواتهایی که او در دنیا بر من فرستاده است را بر کفه حسناتش می ریزیم تا میزان عملش سنگین تر شود؛ صلوات ذکر اشرف و اولی است و هیچ ذکری به سنگینی صلوات وجود ندارد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 10
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات