۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۵۹۵۵
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت جدی گرفتن تهدید نفوذ فرهنگی شیطان

ضرورت جدی گرفتن تهدید نفوذ فرهنگی شیطان
استاد حوزه علمیه گفت: نفوذ فرهنگی یک ویرانی همه جانبه با اندیشه شیطان زده اروپایی و آمریکا است که در حال حاضر با ترویج بی حیایی جامعه را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قلب شیطان زده شاکر پروردگار نمی شود.

وی افزود: نتیجه تهاجم‌های بی امان شیطان به قلب انسان این می شود که اکثر آدمیان از حریم شکران به حریم طغیان و عصیان قدم می نهند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی درخصوص حملات شیطان، ابراز کرد: حمله پیش روی شیطان به قلب انسان سبب می شود آدمی نسبت به حقایق عالم دچار غفلت شود، حمله از پشت سر همان تزئین دادن دنیا و دلبستگی انسان به لذائذ و جاذبه های دنیوی است، حمله از سمت راست شیطان آن است که ابلیس در دین الهی شعبه سازی و شبهه افکنی می کند تا انسان از مسیر ولایت خارج شود و حمله سمت چپ فراخوان به لذت گرایی های حرام است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیطان با سوق دادن انسان به سوی عریان گرایی مقدمه بی حیایی و بی دینی را برای او فراهم می کند و کسی که بی حیا شود هرگز نمی تواند ادعای دینداری کند.

وی با اشاره به اینکه انسان های بی غیرت و بی حیا برده شیطان هستند، گفت: متاسفانه امروز دشمنان با ترویج بی حیایی و بی غیرتی اقدام به یک حمله همه جانبه و شبیخون و نفوذ فرهنگی زده‌اند؛ مراد از نفوذ فرهنگی یک ویرانی همه جانبه با اندیشه شیطان زده اروپایی و آمریکا است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه داد: امروز نفوذ فرهنگی با فیلم های هالیوودی و آنچه که آنان مدینه فاضله ترسیم می کنند رقم می خورد و این اصلی ترین و جدی ترین خطر برای انقلاب اسلامی به شمار می رود همانطور که یک حکومت 80 ساله اسلامی در اسپانیا توانست برق آسا به شکست بکشاند این خطر برای انقلاب اسلامی نیز محتمل است بنابراین نفوذ فرهنگی شیطان زدگان بسیار جدی‌تر از خطر مافیای اقتصادی است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: شیطان تمام امیدش این است که در حمله سمت چپ همه مردم را از طریق شهوت و تبعیت از هوای نفس گمراه کند، انسان برای مقابله با این حمله باید خویشتن‌دار باشد و با آیات و روایات سرکش‌ترین  غریزه درونی خود را مهار کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان در برابر انسان آرایش جنگی دارد و خداوند می فرماید شما نیز باید در برابر او آرایش جنگی بگیرید و او را دشمن خود بدانید و با شیطان ستیزی با ابلیس مبارزه کنید./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات