۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۰۵۹۷۱
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

مدیریت غیر علمی و پرمشغله از معضلات امروز کشور است

مدیریت غیر علمی و پرمشغله از معضلات امروز کشور است
امام جمعه همدان گفت: یکی از نقاط ضعف ما در مدیریت، نبود مدیریت مطالعه محور در کشور است چرا که مدیران آنقدر گرفتاری های کاری دارند که فرصتی برای مطالعه نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این که مسؤولیت شرعی سنگینی بر عهده اعضای این شورا است، اظهار داشت: ما باید پاسخگوی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این واجب فراموش شده در جامعه باشیم.

وی افزود: نباید فراموش کنیم، تا در این جلسات خودمان را نقد نکنیم رشد نخواهیم کرد و همانند مدیری که بعد از سال ها دچار روزمرگی می شود ما نیز با این مشکل مواجه می شویم و این امری طبیعی است بنابراین باید در مقابل، اقدام مناسبی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان توجه به آینده را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: یکی از نقاط ضعف ما در مدیریت، نبود مدیریت مطالعه محور در کشور است چرا که مدیران آنقدر گرفتاری های کاری دارند که فرصتی برای مطالعه نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع باید از جوانان و نخبگانی که فرصت مطالعه را دارا هستند و در این زمینه می توانند کمک کنند استفاده کرد و نتیجه آن را در پویایی جلسات مطمئنا خواهیم دید.

امام جمعه همدان مقام نقد را مقام رشد انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: هر جا کار فرهنگی جنبه آماری پیدا کند آسیب خواهد دید از این رو باید در موضوعات فرهنگی با دیدی جهادی به سمت جلو حرکت کنیم و به قول فرمایش حضرت آقا باید آرایش جنگی در این زمینه بگیریم.

وی ادامه داد: خیلی از آمارهایی که توسط مدیران ارائه می شود در نگاه اول بسیار عالی است اما زمانی که بنده شخصا در بین مردم حضور پیدا می کنم می بینم که خبری از این آمارها در جامعه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: ضرورت کمیته مطالعاتی را زمانی درک خواهیم کرد که بدانیم در عرصه فرهنگی اگر ما در استراحت باشیم دشمن بیدار است و مشغول کشیدن نقشه می باشد.

وی با اشاره به این که کمیته مطالعاتی باید با همه نهادها ارتباط داشته باشد و مورد تایید همه آنها نیز باشد بیان داشت: اعضای این کمیته باید از مشکلات پشت پرده باخبر و با حضور خود در اجتماع دائما در این عرصه مشغول انجام وظیفه باشند.

امام جمعه همدان به تشریح دیگر وظایف کمیته مطالعاتی پرداخت و گفت: ایجاد ارتباط با سایر استان ها و استفاده از تجربیات موفق آنها نیز می تواند ما را در پیشبرد اهدافمان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم این است که ما درد را می دانیم و تشخیص می دهیم اما درمان و راهکار اجرایی آن را نمی دانیم و همین موضوع باعث می شود که با شکست مواجه شویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم آسیب شناسی و بررسی مشکلات در جامعه تصریح کرد: بعضی از برخوردهایی که به عنوان راهکار ارائه می شود از آن جایی که بدون آسیب شناسی صورت گرفته خود تبدیل به آسیبی بزرگتر می شود.

وی یادآور شد: ما در سطوح مختلف مدیریتی این مطالعات را نمی بینیم و همین موضوع است که احتیاج به حضور جوانان و نخبگان را دو چندان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با بیان این که باید خودمان پیشگام حرکت در جامعه باشیم اظهار داشت: ما اگر کارهای خودمان را درست انجام دهیم زمینه ای است برای آن که حجاب یک دختر در خیابان درست شود./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات