۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۵۹۷۷

قطر استقبال سعودی از عمره گزاران این کشور را غیر واقعی دانست

قطر استقبال سعودی از عمره گزاران این کشور را غیر واقعی دانست
کمیته ملی حقوق بشر قطر در واکنش به اعلام آمادگی عربستان برای خدمت به عمره گزاران قطری بیان داشت که این مسأله صوری و غیر واقعی است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، پس از آنکه قطر اعلام کرد که از عربستان به دلیل مانع تراشی در مسیر حجاج قطری شکایت می کند، آل سعود روز گذشته اعلام کرد که شهروندان قطری از این پس می توانند برای سفر عمره اقدام کنند.

کمیته ملی حقوق بشر قطر در واکنش به اعلام آمادگی این وزارتخانه سعودی برای خدمت رسانی به عمره گزاران قطری، اعلام کرد که این موضوع صوری است و باید گام های عملی در این رابطه برداشته شود.

کمیته مذکور در ادامه خاطر نشان کرد که استقبال عربستان از عمره گزاران قطری غیرواقعی است و موانع همچنان برای سومین موسم متوالی عمره وجود دارد.

این کمیته بیان داشت که اخیرا مانع تراشی بر سر راه عمره گزاران قطری را با کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان در میان گذاشته است.

پیش از این کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرده بود که این کشور به دلیل سیاسی شدن مسأله حج و ایجاد محدودیت‌ها و موانعی که عربستان برای حجاج قطری در ادای مناسک حج ایجاد کرده، است، علیه این کشور به سازمان ملل و پارلمان اروپا شکایت خواهد کرد./983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
لطفا تحلیلی در ذیل خبر بنویسید.
0
0