۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۵۹۸۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

ضعف در ایمان اساسی ترین مشکل جامعه است

ضعف در ایمان اساسی ترین مشکل جامعه است
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اساسی ترین مشکل جامعه ما ضعف در ایمان است، گفت: مردم ما معارفی را که باید بدانند می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در سومین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم به ارائه ادامه بحث خود در زمینه خطابات قرآنی پرداخت و گفت: آیات 245، 264 و 266 سوره بقره در زمینه انفاق است که مؤمنان را مورد خطاب قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مشکل جامعه ما ضعف در ایمان است، اظهار کرد: به دلیل ضعف در ایمان در کار خیر تلاش نمی کنیم؛ قرآن کریم می گوید کار خیر شما را هفتصد برابر می کنم اما ما باور نداریم، در مقابل وعده های دنیایی را باور می کنیم و پول خود را برای دریافت سود در بانک می گذاریم.

وی در ادامه به داستان قرار دادن حضرت موسی(ع) در صندوقچه از سوی مادرش اشاره کرد و گفت: مادر حضرت موسی(ع) به کاری که انجام می داد و به خداوند باور داشت اما ما به خداوند ایمان نداریم؛ امروزه بیش از این که نیازمند یادگیری معارف باشیم نیازمند باور هستیم زیرا آنچه را که باید بدانیم می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است در کار خیر باید تعجیل داشت، آن را پوشاند و کوچک نشمرد چنانچه در آیه 266 سوره بقره می گوید صدقه را با منت و اذیت کردن باطل نکنید؛ وسیله مورد انفاق باید پاکیزه باشد همان گونه که امام رضا(ع) پیش از آن که فردی به غذاها دست زند سهمیه فقرا را جدا می کرد اما مشاهده می شود برخی غذاهای اضافه یا آنهایی را که بیش از چندین مرتبه گرم شده اند به فقرا می دهند به عبارت دیگر روغن ریخته را نذر امام زاده می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر این که در کشور ما اسراف بیداد می کند، اظهار کرد: گرچه در کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد اما در هر خانه ای اسراف وجود دارد و چنانچه در آمارهای رسمی بیان می شود بیش از 35 درصد مواد غذایی ما دور ریز می شود./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات