۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۰۵۹۸۶
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

پژوهش در مدارس علمیه نیازمند یک تحرک جدی است

پژوهش در مدارس علمیه نیازمند یک تحرک جدی است
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که پژوهش در مدارس علمیه نیازمند یک تحرک جدی است، گفت: امروز مهم‌ترین ضعف موجود مشخص نبودن جایگاه پژوهش در سطح مدارس علمیه است.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به اهمیت موضوع پژوهش در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و بر ضرورت تقویت برنامه‌های پژوهشی در میان طلاب تأکید کرد.
 
وی با بیان این که امروز پژوهش در سطح مدارس علمیه نیازمند یک تحرک جدی است، افزود: متأسفانه امروز مهم‌ترین ضعف موجود مشخص نبودن جایگاه پژوهش در سطح مدارس علمیه است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که در گذشته حوزه فاقد یک برنامه مدون و مشخصی در بخش پژوهش بوده است، بیان داشت: خوشبختانه امروز یک برنامه ریزی و چشم انداز مناسبی در بخش پژوهش حوزه وجود دارد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طرح تفصیلی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برای مدارس در کنار مباحث آموزش، تهذیب و تبلیغ بیش از نیمی از مطالب این طرح مربوط به مباحث پژوهشی مدارس است، بیان داشت: این مسأله نشان می‌دهد که رویکرد‌ها در حوزه پیرامون مسأله پژوهش در حال تغییر است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که به منظور رونق فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس طرح‌های خوبی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برنامه‌های تشویقی و همچنین اثرگذاری فعالیت‌های پژوهشی در هدفمند کردن شهریه‌ها از جمله اقداماتی است که به منظور تقویت و تشویق طلاب به امر پژوهش در نظر گرفته شده است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که صاحبان اثر پژوهشی و همچنین طلابی که در جشنواره‌ها برگزیده شده اند مورد تشویق و حمایت قرار خواهند گرفت، بیان داشت: رویکرد جدید مدیران حوزه حمایت و تشویق طلاب و اساتید به فعالیت‌های پژوهشی است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از رتبه بندی پژوهشگران حوزوی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح اساتید مدارس علمیه در مباحث پژوهشی رتبه بندی می‌شوند و همچنین اساتیدی که صاحب قلم و آثار پژوهشی باشند رتبه بالاتری را در ارتقاء سطح علمی کسب خواهند کرد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین بر ضرورت تقویت دوره‌های آموزش پژوهش محور در سطح استان تأکید و گفت: این دوره‌ها که از گذشته نیز برگزار می‌شد ما نیز با قدرت بیشتری آن را ادامه خواهیم داد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت تحقیق و پژوهش در میان اساتید حوزه تأکید کرد و افزود: تا زمانی که اساتید و مدیران مدارس علمیه ما پژوهش گر و با آثار آن آشنا نباشند طلبه هیچ اثرپذیری در این خصوص نخواهد داشت./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات