۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۰۶۰۰۲
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم مطرح کرد؛

کسب رضایت الهی محور دریافت و پرداخت انفاق

کسب رضایت الهی محور دریافت و پرداخت انفاق
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محور پرداخت انفاق کسب رضایت الهی است، گفت: کسانی که به خاطر کسب رضایت خداوند فقیر شده‌اند در اولویت انفاق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم عصر امروز در برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه 30 آیه از آیات جز سوم قرآن کریم مسئله انفاق را مورد تأکید قرار داده است، اظهار داشت: در این آیات مواجهه دو گروه نسبت به مسئله انفاق مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: گروه اولی که در آیات جزء سه به آن‌ها اشاره ‌شده، گروهی هستند که برای کسب رضایت خداوند به نیازمندان کمک می‌کنند.

وی افزود: این گروه از نیاز دیگران برای حرکت در مسیر سعادت استفاده کرده و با جان و مال خود در راه خدا انفاق کرده و حامی نیازمندان هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم تصریح کرد: در راس همه انسان کریم و بخشنده امام علی علیه السلام قرار دارند، ایشان برای تمامی انفاق کنندگان عالم الگو و اسوه هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه اولویت انفاق باکسانی است که اموال خود را برای کسب رضایت خداوند از دست داده‌اند، گفت: قرآن کریم کسانی را که به دلیل اجرای فرمان خداوند اموال خود را از دست داده و نیازمند شده‌اند، را در اولویت انفاق می‌داند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم ادامه داد: کسانی که در راه خدا مهاجرت کرده و دچار فقر می‌شوند، کسی که به خاطر اجرای فرمان الهی و جهاد در راه خدا دچار فقر می‌شوند از گروه‌هایی هستند که در اولویت انفاق و دستگیری قرار دارند.

وی اصحاب صفه را از نمونه‌های تاریخی چنین گروه‌هایی دانست، گفت: این گروه به دلیل مهاجرت به مدینه اموال خود را از دست دادند و فقیر شدند به همین دلیل حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله در مسجد سایه بانی برای این  گروه بنا کردند و این گروه در زیر آن زندگی می‌کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در جامعه امروزی مصداق‌های انفاق متفاوت است، کشورهایی که در نبرد با استکبار دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند نیز در اولویت انفاق و حمایت هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم اظهار داشت: در مقابل انسان‌های انفاق کننده، گروه‌های سودجو قرار دارند.

وی افزود: این گروه‌ها از نیاز مردم استفاده کرده و روزبه‌روز به مال و ثروت خود اضافه کرده که قرآن کریم درباره این گروه می‌فرمایند که تمام وجود آن‌ها را گناه فراگرفته است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در راس این گروه رباخواران هستند که خداوند در آیات قرآن کریم می‌فرماید مال این گروه حرام بوده و آتش است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی ابوالقاسم با بیان اینکه مال ربا برکت نداشته و از بین می‌رود، گفت: در مقابل خداوند به مال انفاق کنندگان روزبه‌روز برکت داده و مال آن‌ها را زیاد می‌کند.

وی یادآور شد: در جامعه امروز کسی که با ارز تخصیصی کالاهای لوکس و تجملی وارد می‌کند، مصداق همان افراد سودجویی است که در قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته‌اند./837/پ202/ب1

ارسال نظرات