۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۰۶۰۰۵

تأثیر حال و هوای رمضان در لبنان بر پیروان دیگر ادیان

تأثیر حال و هوای رمضان در لبنان بر پیروان دیگر ادیان
این روزها شهرهای شیعه نشین لبنان به شدت حال و هوای رمضانی به خود گرفته و حتی گستردگی این شرایط بر پیروان دیگر ادیان نیز تاثیر گذار بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از برنامه های پررنگ در ماه مبارک رمضان در مساجد مناطق شیعه نشین لبنان بعد از نماز مغرب و عشا، برگزاری جلسات قرائت قرآن کریم، سخنرانی شخصیت های مختلف و برنامه های فرهنگی است که بر پیروان دیگر ادیان نیز تاثیر گذار بوده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در اولین شب ماه مبارک رمضان این اقدام را با سخنرانی خود که به صورت ویدیویی از برخی مساجد بعد از نماز جماعت پخش می شد ، آغاز کرد.

وی در این سخنرانی رهنمودهایی درباره مزایای روزه داری و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اختصاص ایام و ساعات آن به عبادت، بندگی ، راز و نیاز، تغییر برخی رفتارهای ناپسند و رعایت حلال ها و حرام های خداوند ارایه کرد.

در ساعت نزدیک به اذان هم با توجه به نصب برخی چراغ های رنگی و ریسه ای به مناسبت ماه مبارک رمضان، متولیان آنان اقدام به روشن کردن این چراغ ها می کنند که برخی در دو طرف خیابان ها و برخی نیز بر ستون های برق در اشکال مختلف نصب شده و جلوه خاصی به حال و هوای روزها و شب های رمضانی می بخشد./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات