۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۰۶۰۰۸
به همت مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی؛

جلسه تفسیر قرآن با موضوع اخلاق سازمانی برگزار شد

جلسه تفسیر قرآن با موضوع اخلاق سازمانی برگزار شد
جلسه تفسیر قرآن با موضوع اخلاق سازمانی با حضور استادان، مدیران و دانش‌پژوهان مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ سیدمحمود حسینی کاویانی در جلسه تفسیر قرآن با موضوع اخلاق سازمانی، که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد، اظهار کرد: براساس آیات قرآن، دو کتاب تشریع و تکوین وجود دارد که کتاب تکوین به دو بخش آیات مربوط به آفاق و انفس تقسیم می‌شود. امر و مأمور شدیم که این دو کتاب را بخوانیم و به آن توجه کنیم. در قرآن، آیات فراوانی در این زمینه ذکر شده است.

وی با بیان این که کسی که خدا را مشاهده نمی‌کند و نفسی که خدا را بر خود مراقب نمی‌بیند، کور است گفت: زمانی که انسان آیات آفاقی را با این شدت و وضوح مشاهده نکند، از هر کوری کورتر است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی خاطرنشان کرد: تمام موجودات در نظام آفرینش دارای آیات هستند و هیچ موجودی از عنوان آیه‌ای خارج نیست. خداوند بیان کرده است ما آیات خود را به شما نشان می‌دهیم تا مشخص شود که خدا و حق است.

وی با بیان این که حق در نظام آفرینش، خداست گفت: این امر زمانی مشخص می‌شود که چشم آیه‌بین داشته و آینده‌نگر باشیم. همه هستی بیان می‌کند که خالق قاهر، حکیم و مدبر در نظام آفرینش وجود دارد. زمانی که مشاهده نمی‌کنیم، چشم در کار نیست. بسیاری از موارد و نکات وجود دارد که از آن غافل هستیم. خداوند مکرر در قرآن تأکید کرده است که نگاه آیتی داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی کاویانی یادآور شد: با توجه در احوال پیامبر اکرم(ص) این امر نمایان است؛ زمانی که برای نماز شب بیدار می‌شدند، مدت‌ها به آسمان نگاه می‌کردند و اشک می ریختند و گریه می‌کردند.

وی عنوان کرد: در آیات ذکر شده است که خدایا، تو نظام آفرینش را براساس محاسبه دقیق خلق کردی؛ بنابراین، هیچ چیز عبث و بی‌فایده در این نظام آفرینش خلق نشده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این که به آتش الهی نسوختن و گرفتار نشدن، یکی از منویات و مطلوب اعلای تمام اولیای الهی و حتی پیامبر اکرم(ص) بوده است، گفت: در دعای جوشن کبیر، بارها بیان می‌شود که «خلصنا من النار یا رب»؛ از خدا خواسته می‌شود که ما را از آتش درامان بدار.

وی با بیان این که بزرگی آتش جهنم تصورشدنی نیست، گفت: تمام شأن ماه مبارک رمضان به این است که نسوزید و خود را در سپری قرار دهید؛ بنابراین، روزه سپری است که نمی‌گذارد شما بسوزید. ماه رمضان، ماه کمی نیست، بلکه ماه عزیزی است که ما را از عذاب و غضب الهی دور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌دانند جهنم چیست و آتش جهنم دارای حجمی است که اولیای الهی را می‌لرزاند.

وی با بیان این که براساس آیات، ارحم‌الراحمین بودن پروردگار حساب و کتاب دارد گفت: اگر عقاب خدا در کار باشد، اشدالعاقبین است. براساس روایات، در لیلة‌القدر، که فضیلت آن از هزار ماه بیشتر است، بهانه شست‌وشوی کامل ایجاد می‌شود که همه این موارد بدون استثنا بدون چشم آیت‌بین امکان‌پذیر نیست. اگر کسی معرفت به نفس پیدا کند، به خدا نیز معرفت به دست می‌آورد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات