۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۰۶۰۱۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

اختلاف نظر‌های علمی موجب رونق و نشاط علمی در حوزه می‌شود

اختلاف نظر‌های علمی موجب رونق و نشاط علمی در حوزه می‌شود
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: دشمن با دروغ پردازی به دنبال سوق دادن اختلاف نظر‌های علمی به سمت تنازع و تشنج در میان حوزویان است.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به دیدار روز گذشته طلاب و روحانیان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی کرد و گفت: جمعی از طلاب مدارس علمیه استان نیز در این دیدار ارزشمند و پرخیر و برکت حضور داشتند.
 
وی با بیان این که دیدار جامعه حوزوی با مقام معظم رهبری همواره با آثار و برکات ارزشمندی همراه است، افزود: رهنمود‌های عمیق رهبر انقلاب در دیدار با جامعه روحانیت همراه چراغی برای حرکت جامعه حوزوی کشور در مسیر رشد و تعالی است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان به تأکید مقام معظم رهبری در رعایت حریم و مراجع و بزرگان حوزه اشاره کرد و با بیان این که حفظ حرمت بزرگان حوزه یک تکلیف و وظیفه مهم است، خاطرنشان کرد: طلاب و حوزویان وظیفه دارند در حفظ شأن و جایگاه مرجعیت تلاش کنند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که مرجعیت دینی در طول تاریخ از یک جایگاه رفیعی در جامعه اسلامی برخوردار بوده است، تصریح کرد: تضعیف جایگاه مرجعیت دینی خواست و هدف اصلی دشمنان اسلام و انقلاب است که باید هوشیار باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که خدشه دار کردن جایگاه مرجعیت حوزه جریانی خطرناک است که از سوی دشمن مدیریت می‌شود، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان با رعایت ادب و احترام به بزرگان حوزه که حق بزرگی بر گردن حوزه دارند موجب تقویت این جایگاه با عظمت می‌شوند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برخی اختلاف نظر‌های علمی در حوزه اشاره کرد و با بیان این که وجود چنین اختلاف نظر‌هایی در محافل علمی به ویژه حوزه طبیعی است، تصریح کرد: اختلاف نظر‌های علمی در میان حوزویان عامل رونق و نشاط علمی در حوزه می‌شود.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمن همواره به دنبال سوء استفاده از برخی اختلاف سلیقه‌ها در کشورمان به ویژه در میان حوزویان است، بیان داشت: دشمن با دروغ پردازی به دنبال سوق دادن اختلاف نظر‌های علمی به سمت تنازع و تشنج است که باید هوشیار باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، نفوذ و ایجاد تفرقه میان حوزویان را یکی از اهداف مهم دشمن دانست و با بیان این که نباید بگذاریم برخی جهت گیری‌های فکری و سیاسی موجب اختلاف و تفرقه میان حوزویان شود، خاطرنشان کرد: وجود نظرات و جهت گیری‌های علمی و فکری در حوزه همواره مرسوم بوده و امروز نیز باید در مسیر رشد و غنای علمی حوزه و همچنین تقویت اسلام و انقلاب حرکت کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه امروز روحانیت در جامعه اشاره کرد و با بیان این که مردمی بودن مهم‌ترین شاخصه روحانیت در طول تاریخ بوده است، افزود: پیوند امروز مردم و روحانیت به گونه ای که هیچ قدرتی نمی تواند موجب تزلزل در این رابطه عمیق شود./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات