۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۰۶۰۳۹
مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان:

یکی از مصادیق دین بانی طلبگی و سربازی امام زمان است

یکی از مصادیق دین بانی طلبگی و سربازی امام زمان است
حجت الاسلام عمادپور گفت: یکی از مصادیق دین بانی طلبگی و سربازی امام زمان است که همراه با سختی‌ها و مشکلات فراوانی است، اما سربازی امام زمان تمام سختی را آسان می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور پنجشنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خادمی و شهید جعفری خراسانی که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، گفت: سبک زندگی اسلامی ریشه در ارزش‌ها و باور‌های دینی و اسلامی دارد.

وی لازمه داشتن سبک زندگی اسلامی را سه مؤلفه شناخت دین و دینداری و دین بانی دانست و افزود: دانستن دین و عمل به احکام دین و پاسداری و نگهبانی از دین در سبک زندگی اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام عماد پور گفت: گام نخست سبک زندگی اسلامی شناخت کامل از دین واحکام دینی است که برای شناخت آن باید از علمای دین کمک گرفت تا بتوان در گام دوم با شناخت کامل از دین به نسخه‌های دین عمل کرد.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان ابراز کرد: قرآن همان نسخه شفا بخش دین است که اگر به دستورات این نسخه شفا بخش قرآن عمل شود می‌توان ادعا کرد در مسیر هدایت و رستگاری قرار داریم، در غیر این صورت به بیراهه رفته و به بن بست خواهیم رسید.

حجت الاسلام عماد پور افزود: قرآن کلام خدا برای عمل به آن و برای زندگی انسان است نه برای بعد از مرگ، از این رو آگاهی از دستورات خداوند که در قرآن آمده است به عنوان دارایی و ذخیره آخرت خواهد بود.

وی افزود: برخی دین را در مرحله دانایی دارند، اما در زندگی و رفتار و کردار و گفتارشان بروز و ظهور ندارد، بنابر این زمانی دین برای انسان اثر بخش خواهد بود که به عنوان دارایی و ذخیره انسان باشد.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان گفت: عمل به دین همان انجام واجبات ترک محرمات است که انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد، در غیر این صورت در ورطه سقوط و نابودی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام عماد پور به آثار و دستاورد‌های عبادت اشاره کرد و افزود: اگر انسان از اسراری که در نماز و روزه نهفته است آگاه باشد هیچگاه واجبات خود را ترک نخواهد کرد.

وی ادامه داد: گرفتن روزه تمرینی برای مبارزه با نفس و قدرت و مهارت نه گفتن به هوای نفسانی و خواهش‌های نفسانی است، از این رو اگر در تمرین مبارزه با نفس موفق باشیم در برابر همه انحرافات خواهیم ایستاد و تسلیم نخواهیم شد.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان دین بانی را در هدایت انسان مهم دانست و گفت: برخی به مرحله‌ای از رشد و کمال می‌رسند که نه تنها دین خود را حفظ می‌کنند بلکه دیگران را نیز نجات می‌دهد، مانند نجات غریقی که نه تنها خودش غرق نمی‌شود بلکه دیگران را نیز از غرق شدن نجات می‌دهد.

وی افزود: یکی از مصداق‌های دین بانی طلبگی و سربازی امام زمان (عج) است که همراه با سختی‌ها و مشکلات فراوانی است، اما سربازی امام زمان (عج) تمام سختی را آسان می‌کند، از این رو یکی سرباز مرز کشور است و یکی سرباز مرز اعتقادات و دین و ولایت مردم است.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان گفت: پدران و مادران فرزندان خود را برای سربازی امام زمان (عج) و سربازی مرز اعتقادات و دین و ولایت و مبلغ دین تربیت کنند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات