۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۰۶۰۴۸
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

انسان می تواند مظهر اسمای الهی شود

انسان می تواند مظهر اسمای الهی شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیر انسان کامل نامتناهی است، گفت: انسان می تواند مظهر اسمای الهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: سیر انسان به سوی خداوند است.

وی افزود: سیر انسان کامل نامتناهی است و محدود نیست و اگر انسان این سیر را محدود کند خودش زیان کرده است و به مقصد نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه انسان کامل قبل از فرشتگان خداوند را تنزیه کرد، اظهار داشت: فرشتگان نمی تواند مظهر اسمای الهی شوند اما انسان می تواند مسیر اسماء الحسنی را طی کند و مظهر اسماء الهی شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان بالاتر از فرشتگان است و می تواند به مقام شفاء دست یابد، اظهار داشت: هدف انسان کامل نا محدود است اما فرشتگان هدفشان مشخص و مسیرشان محدود است اما انسان می تواند سیر نامحدود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرشتگان به علم لدنی نمی رسند اما انسان می تواند به آن علم دست یابد، گفت: انسان نباید از جایگاه خود غفلت کند این غفلت نتیجه ای جز پشیمانی حاصلی ندارد، انسان با خودشناسی می تواند به بالاترین مراتب دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تاکید بر اینکه انسان نباید اهل معصیت باشد، گفت: تجلی وجودی انسان بسیار عظیم است از این رو نباید خود را به معصیت آلوده کند.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر اینکه علی و شیعیان ایشان در قیامت همانند گلوله ای از نور محشور می شوند، عنوان کرد: حاضران قیامت به جایگاه و مقام شیعیان امیرمنان علی(ع) غبطه می خورند.

وی در پایان با اشاره به اینکه انسان مومن اهل افعال لغو نیست، خاطرنشان کرد: خودسازی و تربیت نفس مهمترین وظیفه انسان است بنابراین شیعه نباید اهل گناه و معصیت باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات