۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۰۶۰۶۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

آمریکا در حال احتضار است | دولت سیل گرانی ها را به کمک مردم مهار کند

آمریکا در حال احتضار است | دولت سیل گرانی ها را به کمک مردم مهار کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا به عنوان جرثومه و نماد استکبار جهانی رو به افول قرار دارد، گفت: ملت ایران آمریکایی های مستکبر را از میدان خارج می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان گفت: این ماه مبارک انسان را به اوج معنویت می رساند.

وی ادامه داد: خداوند با قرار دادن برنامه های ویژه همانند روزه گرفتن، اهمیت ماه مبارک رمضان را به انسان ها متذکر شده است؛ بدون شک از ظرفیت این ماه عزیز خوب استفاده کنیم به مراتب بالای عرفان و معنویت دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به فضیلت شب های قدر عنوان کرد: در این شب های با فضیلت باید نهایت بهره را ببریم، زیرا عبادت در این شب های نورانی برتر از عبادت در هزار ماه است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما باید در این ماه مبارک تلاش کنیم تا متخلق به اخلاق و مؤدب به آداب الهی شویم؛ ما باید در ماه مبارک رمضان تلاش کنیم به مراتب معنوی دست پیدا کرده و در دیگر ایام سال نیز این معنویت را حفظ کنیم.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اقدام شورای عالی امنیت ملی کشور در مقابله با بدعهدی آمریکا و ضعف اقدام اروپایی ها گفت: این اقدام می توانست سال گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام صورت بگیرد، اما در هر حال این یک گام انقلابی بوده و برای تقویت مقاومت ملت ایران قلمداد می شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امیدواریم گام های بعدی با زمانبندی مشخص و به موقع و با صلابت برداشته شود؛ ما از این اقدام مناسب و انقلابی تشکر و حمایت می کنیم؛ واکنش های عصبی از سوی دولت های اروپایی نشان دهنده صحت اقدام کشور ما است و باید این کار ادامه و تداوم داشته باشد.

وی افزود: امروز مردم شریف ایران به صورت یکپارچه و یکصدا راهپیمایی کرده و علیه دشمنان شعار سر می دهند؛ امروز دشمن در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه ملت ایران صف آرایی کرده است و می خواهد در اراده ملی مردم ما رخنه کنند؛ دشمنان می خواهند القا کنند که وضعیت کشور و مردم بحرانی بوده و ملت ایران در شرایطی همچون شرایط شعب ابی طالب قرار دارند، در حالی که ما در شرایطی همانند جنگ احزاب قرار داریم و شرایطمان حین دشوار بودن، امیدبخش است، زیرا دشمن آخرین نفس های خود را می کشد و رو به نابودی کامل بوده و ما رو به فتوحات بزرگ هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: مشرکان و یهودیان در جنگ احزاب رجزخوانی و ارعاب و شایعه پراکنی و هراس افکنی می کردند و مسلمانان را محاصره اقتصادی و نظامی کرده بودند؛ در این میان خیانت های داخلی بسیار ضربه وارد می کرد، زیرا جریان نفاق دائماً در حال شایعه پراکنی و بزرگنمایی دشمن بود و خط سازش را دنبال می کرد، اما مؤمنان با اعتماد به وعده الهی با دشمنان مقابله کردند و آنها را از پای در آوردند.

وی تأکید کرد: امروز ملت مؤمن و علوی ما در میدان حضور دارد و با یاری و نصرت الهی و وحدت، گردن قلدرهای زمان را خواهد شکست و کمرشان را به خاک خواهد زد؛ ملت عظیم ما دیو سرگردان عربده کش میدان کفر یعنی رییس جمهور کم خرد آمریکا را از صحنه خارج خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران رفتارهای عجیب جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا را دلیل بر استیصال و به گل نشستن کشتی تدبیر دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز بدون شک آمریکا همانند دیوی در حال احتضار است؛ رفتارهای ترامپ رسوایی جهانی آمریکا را به دنبال داشته و امروز مردم جهان آمریکا را به عنوان یک کشور بدعهد و نابکار می شناسند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا به عنوان جرثومه و نماد استکبار جهانی رو به افول قرار دارد، افزود: ملت سرافراز ایران فرمول مبارزه و مقاومت را به همه ملت های جهان تعلیم داده اند؛ آمریکا علیرغم ادعاهایی که دارد نتوانست اجماع سراسری علیه ایران را تشکیل دهد و اروپای پیر و خسته نیز نتوانست به خوبی با آمریکا هماهنگ شود؛ از سویی قدرت های اقتصادی منطقه و قاره آسیا نیز با اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران همکاری نکردند؛ این موارد همه و همه نشان دهنده ضعف و افول آمریکا است.

حجت الاسلام  والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه امروز اروپا می تواند به کمک ایران از مسیر نادرست خود خارج شود، ابراز کرد: آمریکا در سالیان طولانی با رفتار خود نشان داده است که در پی تصاحب ذخایر و منابع غرب آسیا و خاورمیانه است، اما امروز باید بداند که این کار برایش محال خواهد بود، زیرا اندیشه، زنجیره طلایی و دولت های مقاومت در منطقه رسوخ پیدا کرده و دیگر به آمریکا اجازه جولان دادن نخواهند داد.

وی در ادامه به جنایات اخیر آل سعود و شکست های پی در پی آمریکا در منطقه اشاره و بیان کرد: امروز آمریکا، رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود در سراشیبی کامل قرار دارند و طرح هایشان همانند طرح معامله قرن پوسیده است؛ همه اینها در حالی است که ما در همه عرصه های امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و تأمین زیرساخت ها رو به صعود هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سیل اخیر در برخی مناطق کشور از همراهی و همدلی مردم شریف ایران با سیل زدگان تشکر کرد و خطاب به دولتمردان گفت: مسؤولان و مدیران شایسته کشور به وعده های خود در زمینه خدمت رسانی به مردم سیل زده عمل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مسؤولان و دولتمردان باید در مهار گرانی های افسارگسیخته از مردم کمک بگیرند، ابراز داشت: مسؤولان باید به کمک مردم جلوی سیل گرانی را هم بگیرند و در این راستا از جوانان مؤمن و کاردان استمداد کنند، زیرا مردم نباید هزینه سوء تدبیرها و تنبلی ها را بدهند./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات