۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۰۶۰۶۶
حجت الاسلام والمسلمین معزی خبر داد؛

کمک۱۵۰ میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان از طریق هلال احمر

کمک۱۵۰ میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان از طریق هلال احمر
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ین نهاد را از مردم و برای مردم دانست و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان کمک نقدی از طریق هلال احمر به دست سیل زدگان رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران هلال احمر را از مردم و برای مردم دانست و گفت: این سازمان در حوادث و مشکلات سعی می کند رنج و درد مردم را تسکین بخشد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نزدیک به 97 سال است که در کنار مردم قرار دارد، اظهار داشت: هلال احمر در حوادث مختلف نخستین نهادی است که پیشگام می شود تا آلام و رنج مردم آسیب دیده را تسکین دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین معزی با بیان اینکه کشور ایران کشوری حادثه خیز است، عنوان کرد: هنگامی که مردم حادثه دیده، سایر مردم را در کنار خود احساس کنند، آرام می شوند؛ هلال احمر همواره آماده است تا کمک های مردم را دریافت کرده و به دست آسیب دیدگان برساند.

وی با اشاره به سیل اخیر در برخی مناطق کشور تأکید کرد: ما مسلمانان دارای دینی اجتماعی هستیم و بر اساس روایات مؤمنان خدمتکار یکدیگر هستند و به همدیگر منفعت می رسانند؛ بیش از 150 میلیاردتومان کمک مالی از طریق هلال احمر به دست مردم رسیده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت جایگاه خدمت رسانی به مردم از دیدگاه روایات بیان کرد: انبیای الهی همواره دعا می کردند که در جامعه مفید و منفعت بخش واقع شوند، بنابراین فرهنگ خدمت رسانی باید در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به روایت نبوی «خیر الناس من انفع للناس» ابراز داشت: بر اساس روایات کسی که برای رضای خداوند و صلاح جامعه برای مردم کوشش می کند، مانند کسی است که خداوند را هزار سال خدمت کرده است؛ با توجه به روایات درمی یابیم تلاش برای مردم همتراز تلاش برای خدمت به خداوند قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان یادآور شد: مردم شریف ایران دست احسان خود را به سوی جمعیت هلال احمر دراز کنند تا بتوانیم با رساندن این کمک ها به مناطق سیل زده، غم و غصه های سیل زدگان را برطرف کنیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات