۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۰۶۰۸۱
امام جمعه کاشان با اشاره به حضور نمازگزاران در راهپیمایی ضداستکباری:

مردم ایران پاسخ تلفنی که ترامپ انتظارش را داشت، دادند

مردم ایران پاسخ تلفنی که ترامپ انتظارش را داشت، دادند
آیت الله نمازی گفت: مردم روزه دار ایران امروز بعد از اقامه نماز جمعه با حضور خود در راهپیمایی ضد استکباری در سراسر کشور پاسخ تلفنی که ترامپ انتظارش را داشت، دادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: روزه عامل تقوا و بازدارنده از گناه و تعرض به حقوق دیگران است.

وی روزه حقیقی را مستلزم رعایت همه شرایط آداب مورد نیاز آن دانست و افزود: اگر روزه دار به همه شرایط و آداب و ظرفیت‌های آن آگاهی داشته باشد و به آن بدون شک و تردید عمل کند سعادت دنیا و آخرت را خواهد داشت.

آیت الله نمازی دوری روزه دار از لقمه حرام و شبهه ناک، کم فروشی و احتکار را در قبولی روزه دار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: روزه دار باید مراقب باشد کم فروشی و غش در معامله و کالای درحه چندم را به جای کالای مرغوب و درجه یک نفروشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه افطاری به نیازمندان یکی از حسناتی است که خداوند در ماه رمضان دوست دارد و به آن سفارش و تأکید دارد، افزود: افطاری در ماه رمضان به ویژه اطعام نیازمندان و محرومین جامعه دارای اجر و پاداش زیادی است.

آیت الله نمازی افطاری را سنت حسنه و دارای ثواب و اجر زیادی دانست و اظهار داشت: به تدبیر رهبر معظم انقلاب درسال‌های اخیر سفره‌های افطاری ساده در مساجد و تکایا کار پسندیده‌ای است که سبب آرامش محرومین جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و تبریک این روز به کارکنان هلال احمر، گفت: هلال احمر یکی از نهاد‌هایی است که منشأ خدمات ارزنده در حوادث طبیعی سیل و زلزله و آتش سوزی است و در حواث سیل اخیر در کشور نیز در کنار نهاد‌های دیگر حضور فعال و همه جانبه‌ای داشت.

نماینده ولی در فقیه در کاشان با اشاره به اعلام موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا و کشور‌های ۴+۱ برای توقف اجرای بند ۲۶ و ۳۶ برجام، تصریح کرد: کشور‌های ۵+۱ برای اجرای بند‌های ۲۶ و ۳۶ تعهد داده بودند، اما با خروج آمریکا از برجام ایران درخواست‌های یازده گانه را از کشور‌های اروپایی داشت که هیچکدام از درخواست‌های ایران اجرا نشده است.

آیت الله نمازی گفت: اعلام موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است به طوریکه کشور‌های اروپایی را به تکاپو انداخته و انتظار چنین بیانیه‌ای از سوی ایران را نداشتند.

وی با اشاره به علاقه مندی ترامپ به تماس تلفنی از سوی ایران و مخالفت جان کری وزیر خارجه سابق و نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات برجام با چنین تماسی از سوی ایران، ابراز کرد: مردم روزه دار ایران اسلامی امروز بعد از اقامه نماز جمعه با حضور خود در راهپیمایی ضد استکباری در سراسر کشور پاسخ تلفنی را که ترامپ انتظارش را داشت دادند./۱۳۰۷/پ202/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات