۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۰۸۴
امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

لزوم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان

لزوم رعایت حرمت ماه مبارک رمضان
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: ماه رمضان حرمتی دارد که لازم است همه انسان‌ها از جمله روزه دار و غیر روزه دار حرمت آن را نگه دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: در کشور ژاپن با این همه پیشرفت، در زمان فعلی قانونی شبیه کاپیتولاسیون اجرا می شود و این یعنی ذلت پذیری.

وی در ابتدا با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان ماه نزول رحمت و غفران الهی برای بندگان مؤمن خداوند است، کوچک ترین عبادت ها بزرگ ترین عبادت به حساب می آید؛ امام معصوم (ع) در روایتی می فرمایند، خواندن یک آیه از قرآن برابر با ختم کل قرآن است.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: امام سجاد(ع) در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه بعد از درود فرستادن بر محمد و آل محمد(ص) از خداوند درخواست می کنند که فهم و درک عظمت ماه رمضان را به ایشان عطا کند و این که حرمت این ماه را نگه دارند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: ماه رمضان حرمتی دارد که لازم است همه انسان ها از جمله روزه دار و غیر روزه دار حرمت آن را نگه دارند؛ فروشگاه های غذا فروشی در ایام ماه مبارک باید تعطیل باشند و بنده در جلسه ای که با مسؤولان نیروی انتظامی داشتم این مسأله را گوشزد کردم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که ماه رمضان همواره مورد تعظیم بوده است، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در ادامه دعایشان می فرمایند، خداوندا توفیق اجتناب از گناهان را به من عطا کن و به روزه گرفتن در این ماه عزیز یاری بده، روزه ای که به واسطه آن همه جوارحم از معاصی تو حفظ شود و همچنین اعضایم در کسب رضایت تو حرکت کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) فرمودند، اگر مؤمنی به شخص دیگری افطاری دهد، ثواب های بسیار زیادی می برد و اگر کسی توانایی کمی دارد، به اندازه وُسعت مالی اش کمک کند؛ کسانی که توانایی یاری دادن به فقرا را دارند ولی از یاری رساندن اعراض می کنند، مورد غضب الهی واقع می شوند ولی کسانی که توانایی یاری رساندن به فقرا را ندارند ولی در دل خواهان کمک کردن به دیگران هستند، مورد عفو و رحمت الهی واقع می شوند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تبیین کرد: ماه رمضان و روزه گرفتن در آن سبب تقویت و ایجاد تقوا است، دلیل ارتباط روزه و تقوا این است که در روزه گرفتن چیزی غیر ازخداوند وجود ندارد ولی احتمال آلودگی اعمال دیگر به ریا وجود دارد؛ ماه رمضان ماه تمرین درک محضر خداوند است؛ کسی که حاکم روز جزا است خودش شاهد بر اعمال و احوال بوده است.

وی در ادامه گفت: امیرمؤمنان(ع) چند روز مانده به ماه رمضان خطبه ای خواندند و سپس از پیامبر(ص) پرسیدند افضل اعمال در ماه مبارک رمضان چیست، پیامبر(ص) فرمودند بالاترین اعمال ترک گناه است، گناه عامل حبط عمل و همچنین نپذیرفته شدن اعمال صالح است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مناسبت های مختلف این هفته ابراز کرد: پذیرش ولایتعهدی از سوی امام رضا(ع) عامل حفظ جان بسیاری از شیعیان بود؛ امیدوارم از جمله شیعیان خوب حضرت رضا(ع) باشیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: بیست و سوم اردیبهشت ماه، زمان لغو قانون استکباری  کاپیتولاسیون است که امام راحل(ره) با اقدامات خودشان جای پای آمریکایی ها را از کشور پاک کردند؛ قانون پلیدی که به واسطه آن هیچ قاضی ایرانی حق محاکمه آمریکایی ها را ندارد؛ در کشور ژاپن با این همه پیشرفت، در زمان فعلی قانونی شبیه کاپیتولاسیون اجرا می شود و این یعنی ذلت پذیری.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی بسیار خوبی برای زنان مسلمان هستند؛ ایشان هیچگاه نسبت به رفتار همسرشان اعتراض نمی کردند چرا که می دانستند در برابر رهبرشان هیچ اختیاری ندارند و باید مطیع محض باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حمله هفته گذشته اسرائیل به غزه بعد از گذشت سی و شش ساعت، آتش بس را پذیرفتند و این مسأله نشان داد که گنبد ضد موشکی آن ها کارایی آنچنانی ندارد هرچند گفتند که ما به خاطر پادرمیانی مصر آتش بس را اجرا می کنیم ولی این یک دروغ محض است و ما می دانیم یهودیان بسیار ترسو هستند؛ اسرائیل با وجود این که به عنوان یک مترسک برای منطقه از سوی آمریکایی ها ایجاد شد در حال حاضر توسط یک عده انسان که از جهت تعدد و تجهیزات بسیار کم هستند ذلیل شد؛ قرآن می فرماید، شما نترسید و غصه به خودتان راه ندهید اگر مؤمن هستید.

وی ادامه داد: ناوگان های جنگی آمریکایی ها نباید سبب ورود ترس به دلمان شود؛ بدانید که اگر حرکتی از سوی آن ها صورت پذیرد با دستور رهبر معظم انقلاب موشک باران خواهند شد.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر بی تقوایان زیاد شده اند، در حال حاضر اگر بگویند فلان چیز گران می شود افراد زیادی هجوم می برند تا از آن کالا استفاده کنند در صورتی که قاعده ایمان مداری این است که وقتی فهمیدیم فلان کالا در حال گران شده است و ما از آن کالا در خانه داریم برای استفاده دیگران بیرون بیاوریم.

وی افزود: اگر مؤمن باشیم هیچگاه هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند هیچ غلطی بکند؛ در اوایل جنگ هشت ساله نگران بودند کسی چیزی به ما ندهد ولی در حال حاضر می ترسند چیزی به کسی بدهیم.

امام جمعه اصفهان در پایان با ابراز تشکر از اقدام رییس جمهور و شورای امنیت اظهار کرد: کوتاهی کشورهای عضو برجام طبق قوانین برجام عاملی است که سبب می شود ما هم از معاهده خودمان کوتاه بیاییم که امیدوارم این اقدامات سبب عزتمندی برای کشور شود./۸۶۷/پ202/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
 
محمد قربانیان
ارسال نظرات