۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۰۶۰۸۶
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

تحریم های جدید، عملیات روانی دشمن است

تحریم های جدید، عملیات روانی دشمن است
امام جمعه همدان گفت: تحریم‌ها یک سال پیش اثر خود را نشان داده و امروز ترامپ به صورت صوری آنها را برای ایجاد عملیات روانی اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان این که یکی از حقایقی که در قرآن کریم تأکید شده عدم اعتماد به ظالمان و مستکبران است خاطر نشان کرد: در تفاسیر قرآن اعتماد به ظالمان و مستکبران به میزان تمایل قلبی به آنها عنوان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اگر کسی این کار را انجام دهد آتش جهنم وعده ای است که برای سرانجام این کار اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در آیات قرآن کریم بسیار تأکید شده است که نباید به مستکبران اعتماد کنیم و دلیل این کار هم عدم رعایت عهد و پیمان از سوی مستکبران است.

امام جمعه همدان به نحوه گفت و گو و مذاکره با دشمنان اشاره کرد و گفت: بنا بر آیات قرآن تا زمانی تعهدات با مشرکان را باید ادامه یابد که طرف مقابل هم به این تعهد عمل کند.

وی یادآور شد: در مساله برجام و گفت و گو با غرب، دشمن بدعهدی کرد و ما نتوانستیم از مزایای اقتصادی آن که مد نظر بود، بهره‌ مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی جمهوری اسلامی را ملتی عنوان کرد که به تعهداتش عمل کرده است و گفت: در شرایط فعلی آنچه نیاز کشور است وحدت و همدلی است که باید در بین مسؤولان و مردم حکمفرا شود.

وی به بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی نیز اشاره کرد و یادآور شد: باید از این بیانیه به عنوان اتفاقی خوب یاد کرد و باید از آن حمایت کنیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: با وجود آن که رهبر معظم انقلاب فرمودند اروپایی ها هم قابل اعتماد نیستند باز هم حدود یک سال و نیم منتظر کانال مالی اروپا بودیم و نتیجه ای هم نگرفتیم.

وی این بیانیه را بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد نه دولت و اظهار داشت: صدور بیانیه از سوی شورای عالی امنیت ملی نشان دهنده همصدایی همه کشور و وحدت همه مسؤولان در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تحریم های جدید آمریکا را موضعی تکراری خواند و گفت: تحریم‌ها یک سال پیش اثر خود را نشان داده و امروز ترامپ به صورت صوری آنها را برای ایجاد عملیات روانی اعلام کرده است.

وی یادآور شد: اگر در داخل از نظر مدیریت مشکلی نداشته باشیم اثرات تحریم‌ها کاهش می یابد، البته نباید از نقش مردم در این موضوع به سادگی عبور کرد چرا که با کمک مردم به راحتی می توانیم نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت حرمت ماه رمضان اظهار داشت: همه مردم موظف هستند به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر تذکرات لازم را در مورد حرمت شکنی ها مطرح کنند./979/پ202/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات