۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۰۶۱۰۰
عضو هيأت مديره مؤسسه سيره روايت شهدا:

روحانیت فاصله ای با مردم ندارد

روحانیت فاصله ای با مردم ندارد
حجت‌الاسلام جوشقانيان فعاليت‌ دشمنان براي تخريب رابطه مردم و روحانيت را مورد توجه قرار داد و گفت: رسانه‌هاي ما بايد در خنثي كردن اين خرابكاري‌ها وارد ميدان شوند.

حجت‌الاسلام حسين جوشقانيان استاد حوزه و عضو هيأت مديره مؤسسه سيره روايت شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا درباره بيانات رهبر معظم انقلاب و اشاره ايشان به پيوند ناگسستني مردم و روحانيت گفت: در طول تاريخ شيعه و تشيع نهاد روحانيت از جايگاهي فاخر در بين مردم برخوردار بوده و روحانيت نيز مردم را عزيز مي‌داشته است.

عضو هيأت مديره مؤسسه سيره روايت شهدا با اشاره به اينكه روحانيت، خدمت به خلق خدا را خدمت به خداوند متعال مي‌داند، ابراز داشت: روايات و فرمايشات اينگونه، پيوندي ناگسستني بين علماي رباني و مردم ايجاد كرده است.

وي ادامه داد: مرجعيت، فضلا و طلاب در سطح جامعه به اين اعتقاد دارند كه بايد خدمتگزار مردم باشند و رضاي الهي در خدمت‌گزاري به خلق خدا بويژه قشر محروم جامعه است.

حجت‌الاسلام جوشقانيان با اشاره به تلاش دشمنان در گسستن پيوند بين مردم و روحانيت اظهار داشت: تشييع طلبه همداني و علمايي مانند آيت‌الله بهجت عشق و علاقه مردم به روحانيت و ناكارآمدي فعاليت رسانه‌هاي غربي و تلاش آن‌ها در بر هم زدن اتحاد مردم و روحانيت را نشان مي‌دهد.

عضو هيأت مديره مؤسسه سيره روايت شهدا كليپ‌ها، اتهامات و شايعات رسانه‌هاي غربي را در اختلاف افكني بين مردم و روحانيان مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: در مقابل آن‌ها وظيفه اهالي رسانه و هنرمندان ما اين است كه در عرصه سينما و هنر فعاليت‌هايي را انجام دهند و به منصه ظهور و بروز بگذارند كه فعاليت رسانه‌هاي غربي را خنثي كند.

وي با اشاره به صحبت‌هايي كه درباره تمام شدن دوران روحانيت مطرح مي‌شود تصريح كرد: اعتماد مردم به يك طلبه در جزئي‌ترين تا عمومي‌ترين مسائل نشان مي‌دهد اين قشر در عرصه دين‌داري و مردم‌داري موفق بوده است.

حجت‌الاسلام جوشقانيان اظهار داشت: در شهرهاي مختلف مي‌بينيم كه مردم به روحانيت احترام مي‌گذارند و روحانيت نيز در خدمت مردم است و با مردم فاصله‌اي ندارد؛ طلاب در سيل اخير با تمام وجود به کمک مردم كردند و صحنه‌هاي زيبايي را به وجود آوردند./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
 
محمود لطیف
ارسال نظرات