۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۶۰۶۱۰۴
امام جمعه سابق جیرفت:

اجرای سبک زندگی اسلامی نیازمند فهم قرآن و روایات است

اجرای سبک زندگی اسلامی نیازمند فهم قرآن و روایات است
حجت الاسلام عسگری با اشاره به ضرورت سبک زندگی اسلامی در دنیا، گفت: انسان ها تا زمانی که زندگی اهل بیت و معنای قرآن را نفهمند، نمی‌توانند زندگی اسلامی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری امام جمعه سابق جیرفت عصر جمعه در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: خرج کردن مال در راه خدا برای زندگی دیگران را انفاق می‌گویند.
 
وی افزود: زیاد شدن ثروت و نفع رسیدن به خود انسان‌ها از آثار انفاق در دنیا است و انفاق کردن از سوی خدا بر بندگان یکی از توصیه‌های مهم شمرده می‌شود.
 
حجت الاسلام عسگری با اشاره به این که انسان‌ها با انفاق کردن می‌توانند به دیگران کمک کنند، بیان داشت: انفاق کردن عدالت اجتماعی را به دنبال دارد.
 
امام جمعه سابق جیرفت با اشاره به این که یکی از توصیه‌های خداوند به مردم انجام واجبات و ترک محرمات است، تصریح کرد: عمل کردن به معانی قرآن را مسلمانان قدر بدانند و سعی کنند در ماه مبارک رمضان افزون بر این که قرآن را می‌خوانند، به قرآن هم عمل کنند.
 
وی با توجه به این که دنیای ابدی، آخرت است، خاطرنشان کرد: از بین رفتن بخل و از خودگذشتگی با انفاق کردن مال صورت می‌گیرد.
 
حجت الاسلام عسگری اظهار داشت: خمس و زکات از واجبات محسوب می‌شوند که خداوند در سوره توبه آیه ۳۴ انسان‌ها را موظف می‌کند که خمس و زکات مال خود را بدهند.
 
کارشناس مسائل دینی با توجه به این که روز قیامت اعمال انسان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: خداوند در روز قیامت از کسانی که ثروت‌های زیادی جمع کرده اند سوال می‌کند که مال را در چه راهی صرف کرده اید و چرا خمس و زکات آن را نداده اید.
 
امام جمعه سابق جیرفت بیان داشت: خداوند نسبت به تمام اعمال انسان‌ها آگاه است و انسانی که بداند خداوند رفتار و کردار او را می‌بیند به طرف گناه نمی‌رود.
 
وی در پایان با بیان این که عمل کردن به قرآن زندگی انسان را خدایی می‌کند، گفت: انسان‌ها برای اجرا کردن سبک زندگی اسلامی نیاز به فهم قرآن و روایات دارند و تا زمانی که زندگی اهل بیت و معنای قرآن را نفهمند، نمی‌توانند زندگی اسلامی داشته باشند./۹۷۰۷/پ210/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات