۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۶۱۱۶
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

کسی که با هویت حوزه آشنا باشد دم از جدایی حوزه از نظام نمی زند

کسی که با هویت حوزه آشنا باشد دم از جدایی حوزه از نظام نمی زند
نماینده خبرگان با بیان اینکه اگر حوزه با نظام همراه نباشد، تضمینی برای تداوم انقلاب وجود نخواهد داشت، گفت: همراهی با انقلاب و نظام وظیفه ذاتی حوزه است.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم تقویت گفتمان انقلابی از سوی طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: حوزویان برای دستیابی به این مهم ابتدا باید گفتمان انقلابی را میان خودشان تقویت کنند.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلابی باید به طلاب جوان آموزش داده شود، اظهار داشت: بزرگان حوزه باید این موضوع را مورد تأکید و عنایت ویژه قرار دهند تا به یک فرهنگ رایج در حوزه تبدیل شود؛ بدون شک اگر گفتمان انقلابی در حوزه تقویت نشود، فرهنگ انقلابی گری در جامعه نیز تقویت نخواهد شد.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: مدیران و برنامه ریزان حوزه علمیه باید در کنار دروس رایج حوزه، درس هایی را هم برای ترویج و تقویت گفتمان انقلابی در میان طلاب پایه ریزی کنند؛ امروز بزرگان حوزه باید طلاب جوان را به سمت و سوی گفتمان های انقلابی و انقلابی گری سوق دهند و امکانات لازم همانند نشست های تخصصی، جزوات و درس گفتارها را برای رسیدن به این هدف انقلابی مهیا کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه علمیه از ابتدا پرچمدار نهضت انقلاب اسلامی و تأسیس نظام اسلامی بوده است، تأکید کرد: انقلاب و نظام اسلامی در مرحله ساقط کردن رژیم پهلوی توقف پیدا نکرده، بلکه به سوی تشکیل حکومت، دولت، جامعه و تمدن اسلامی در حال حرکت است، بنابراین در همه این مراحل حوزویان باید همچنان پرچمدار انقلاب و نظام اسلامی باشند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه برای تداوم و بقای خود باید به اصل انقلاب و نظام اسلامی پایبند باشد، ادامه داد: اگر حوزه با انقلاب و نظام همراه نباشد، هیچ تضمینی برای تداوم انقلاب اسلامی وجود نخواهد داشت؛ اگر حوزویان، با شور و نشاط با انقلاب اسلامی همراهی نکنند، اسلام و تشیع در جهان آسیب های بسیار مهلکی خواهند دید که قابل جبران نخواهد بود.

آیت الله حیدری اضافه کرد: حوزه باید برای حفظ کیان اسلام و تشیع و بقای خودش گفتمان انقلابی را با همه توان و ظرفیت بپذیرد و با تمام قدرت پرچمدار حرکت های انقلابی باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه همراهی با انقلاب و نظام را جزء وظایف ذاتی و هویتی حوزه دانست و گفت: کسانی که با روح و رسالت حقیقی حوزه های علمیه آشنا باشند، هیچگاه از جدایی حوزه و نظام سخن نمی گویند؛ امروز باید دانست که علمای اسلام، تقویت گفتمان و حرکت های انقلابی و مبارزه با طاغوت را از انبیای الهی به ارث برده اند.

وی با بیان اینکه تاریخ انبیای الهی مملو از حرکت های انقلابی و جهادی است، گفت: بدیهی است که علما به عنوان ورثه انبیای الهی نمی توانند رسالتی غیر از رسالت انبیا و اوصیای الهی داشته باشند؛ حوزه، مراجع تقلید و علما که با امام راحل همراهی کردند، در مسیر هویت حوزوی خود حرکت کرده اند، بنابراین کسانی که در راستای انقلابی گری حرکت نمی کنند، از مسیر حقیقی و هویت اصلی خود منحرف شده اند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات