۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۶۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

مبانی و دستورات دینی در سایه تقویت گفتمان انقلابی محقق می شود

مبانی و دستورات دینی در سایه تقویت گفتمان انقلابی محقق می شود
نماینده خبرگان تبلیغ گفتمان انقلابی و تبیین جنبه های اجتماعی دین را از وظایف ذاتی روحانیت برشمرد وگفت: احکام دین در سایه سار گفتمان انقلابی محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، فهم عمیق دین و تحقق، پیاده سازی و اجرای آن در جامعه را وظیفه ذاتی حوزه و روحانیت دانست و گفت: حوزویان باید معیارهای اخلاقی، عبادی، سلوک، رفتار، معارف و عقاید را به خوبی بشناسد و ضمن تبیین آنها، درصدد اجرایی کردن آن باشند.

وی با بیان اینکه اجرای احکام دینی در جامعه وظیفه مهم حوزه و روحانیت به شمار می رود، اظهار داشت: اینکه برخی تنها فهم عمیق دین را وظیفه حوزه قلمداد می کنند و می گویند حوزه در به فعلیت رساندن آن نقشی ندارد، دیدگاه نادرست و ناصحیحی است که باید آن را اصلاح کرد، زیرا حوزه نمی تواند نسبت به اجرای مبانی دینی بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به سیره انبیای الهی در زمینه اجرای احکام دین در جامعه پیرامونی خودشان ابراز کرد: با دقت در تاریخ انبیای الهی درمی یابیم که این بزرگواران هم دین را برای مردم تبیین کرده اند و هم درصدد آن بوده اند که احکام آن را در جامعه پیاده سازی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احکام الهی بدون حاکمیت اسلام و حکومت دینی در جامعه اجرا نخواهد شد، عنوان کرد: تحقق حکومت اسلامی و دینی وظیفه حوزه و روحانیت است.

وی با تأکید بر اینکه تحقق و اجرایی سازی مبانی دینی در سایه سار تقویت گفتمان انقلابی شکل می گیرد، بیان کرد: اگر ما تنها به دنبال معرفی دین به جامعه بوده و در راستای تحقق حاکمیت دین تلاش نداشته نباشیم، بدون شک نتوانسته ایم مبانی و مفاهیم دینی را به درستی درک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان اینکه گفتمان انقلابی به دنبال این است که دین را از صحنه روابط فردی به صحنه روابط اجتماعی، حاکمیت و ارتباطات بین المللی برساند، گفت: گفتمان انقلابی درصدد آن است که دین را وارد عرصه ارتباط جامعه با فرد، فرد با جامعه و جوامع با جامعه های دیگر کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری رهبر معظم انقلاب را پرچمدار گفتمان انقلابی دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه باید طلاب را از همان ابتدای طلبگی، با گفتمان انقلابی به صورت کامل آشنا کنند تا طلاب بدانند هدف از رسالت انبیا و اوصیای الهی و علمای بزرگ دین که ورثه انبیا هستند این است که تلاش کنند تا دین در جامعه حاکمیت داشته باشد.

وی در پایان تبلیغ و تقویت گفتمان انقلابی و حرکت در راستای تبیین جنبه های اجتماعی دین را از وظایف ذاتی روحانیت برشمرد و ابراز کرد: دین نباید تنها در قالب ارتباط انسان با خداوند محدود شود، بلکه باید جنبه های اجتماعی آن نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا دین همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی انسان را شامل می شود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات