۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۰۶۱۱۸

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به هنجار شکنی در برخی مدارس

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به هنجار شکنی در برخی مدارس
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به هنجارشکنی در برخی مدارس واکنش نشان داد و سکوت در برابر این اتفاقات را روا ندانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم افتتاح بخش جدید دارالقرآن علامه طباطبایی که جمعه شب با حضور علما و اساتید حوزه برگزار شد، با تقدیر از فعالیت های دست اندرکاران این دارالقرآن، گفت: مرحوم علامه طباطبایی با این که فرزندی از خود به یادگار نگذاشت که راه او را ادامه دهند، اما افرادی با ابتکار خود یاد و نام ایشان را احیا کردند.

وی اضافه کرد: بحمدلله دارالقرآن علامه طباطبایی توسعه خوبی پیدا کرده است، این مساله نشان می دهد اگر انسان خلوص نیت داشته باشد، خدای متعال هم بعد از وفات او را تنها نمی گذارد و به افرادی ماموریت می دهد تا یادش را زنده تر کنند.

این مرجع تقلید در ادامه ماه رمضان را ماه مناجات و نیایش با معبود و ماه انس با قرآن توصیف و شرحی بر برخی از دعاهای قرآنی بیان کرد.

وی تصریح کرد: هرچه انسان بیشتر در قرآن تدبر و فکر می کند جامعیت این کتاب آسمانی بیشتر آشکار می شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود شرایط موجود جامعه را به لحاظ اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیچیده خواند و گفت: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که واقعا مسائل اخلاقی در معرض خطر جدی قرار دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از وقوع برخی ناهنجاری ها و حرکت های زننده در برخی مدارس تهران و پخش آهنگ های مبتذل، رکیک و زشت، این اقدامات را یک خطر بزرگ ارزیابی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سکوت در برابر این اتفاقات و هنجار شکنی ها را روا ندانست و گفت: آیا می شود در مقابل این مسائل سکوت کرد؟ همه ما در مقابل این شرایط مسؤول هستیم.

وی بی سر و سامانی فضای مجازی را یکی از عوامل گسترش ناهنجاری ها و بداخلاقی ها در جامعه دانست و با بیان این که فضای مجازی به بلای مجازی تبدیل شده است، بر لزوم اصلاح و ساماندهی این فضا تاکید کرد.

این مرجع تقلید بیان داشت: آمارها نشان می دهد که مفاسد اخلاقی، کلاهبرداری های اقتصادی و سمپاشی های سیاسی در فضای مجازی چندین برابر شده است، در چنین شرایطی نباید دست روی دست گذاشت و تسلیم وضع موجود شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه های مروج بخت آزمایی در صدا و سیما اشاره کرد و گفت: این ها بخش قابل توجهی از پول را از مردم دریافت می کردند و تنها بخش اندکی را به عنوان جایزه در اختیار شرکت کنندگان قرار می دادند و خوشبختانه بعد از موضع گیری ها و بیان حکم فقهی، جلوی آن گرفته شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه علما و روحانیت را ملجا و پناهگاه توده های مردمی دانست و افزود: نگاه مردم به علما، حوزه‌های علمیه و بویژه حوزه علمیه قم است و روحانیون وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر را به درستی انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر دست به دست هم دهیم و هیچ اختلاقی نه در حوزه و نه در بین مردم باشد، کارهای بسیاری را می توان انجام داد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات