۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۰۶۱۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مشکلات اقتصادی فعلی نتیجه غفلت از ظرفیت‌های داخلی است

مشکلات اقتصادی فعلی نتیجه غفلت از ظرفیت‌های داخلی است
امام جمعه بجنورد گفت: ما در زمینهٔ اقتصادی غافل شدیم و اقتصاد ما دچار اختلال و اختلاس شد و به همین دلیل دشمن در جبهه اقتصاد دور برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استانی، با تأکید بر رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اظهار کرد: امروز دشمن بعد از شکست در جبهه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و سیاسی به سراغ جبهه اقتصادی آمده تا از این طریق به نظام اسلامی ضربه بزند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: واقعیت این است که ما درزمینهٔ اقتصادی غافل شدیم و اقتصاد ما دچار اختلال و اختلاس شد و به همین دلیل دشمن در جبهه اقتصاد دور برداشت.

وی با تأکید بر اینکه باید اقتصاد خود را پویا و درون‌زا و بیرون گرا کنیم و خودجوش و خودکفا باشیم، ادامه داد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راجع به مسائل اقتصادی سخن‌های زیبایی دارند و رهنمون می‌کنند که چه باید کنیم تا از اقتصاد مریض بیرون بیاییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ما در 40 سال گذشته در برخی مقاطع از ظرفیت‌های مادی کشور غفلت کرده‌ایم، اضافه کرد: ما گاهی از ظرفیت‌های انسانی و جوانان انقلابی و متدین خود غفلت کرده‌ایم و اگر غفلت نمی‌کردیم امروز گرفتار نمی‌شدیم.

وی تصریح کرد: این کشور از نظر ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کم‌نظیر است؛ اما بسیاری از این ظرفیت‌ها با غفلت دست‌اندرکاران بی‌استفاده مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت کشور نیروی انسانی متعهد، مستعد، کارآمد و با زیربنای ایمانی و دینی است، ادامه داد: جوانان خوش‌فکر و با ایمان انقلابی و جهادگر از ظرفیت‌های بزرگ کشور ما هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: ما ازنظر انسانی گنجینه‌های بزرگی داریم که باید آن‌ها را به میدان آورده و از توان و توانمندی آن‌ها برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود تداوم تهدیدها و تحریم‌های دشمنان، تجربه نشان داده که اگر به نیروی داخلی و توان خود تکیه کنیم می‌توانیم در این عرصه هم بینی دشمن را به خاک بمالیم./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات