۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۶۱۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مسجد مهم­ترین مرکز تربیت نیروهای کارآمد برای نظام اسلامی است

مسجد مهم­ترین مرکز تربیت نیروهای کارآمد برای نظام اسلامی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مسجد مهم‌ترین مرکز دینی برای تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هم اندیشی گام دوم قیام، ضمن تبیین رسالت و نقش مساجد در گام دوم انقلاب اظهار داشت: مساجد مهم‌ترین مراکز تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب هستند و می توان از این ظرفیت بسیار خوب برای پیشرفت و تعالی اخلاق در جامعه به‌ویژه برای جوانان استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های منسجمی برای استفاده بهتر از مساجد به‌عنوان پایگاه الهی صورت داده است و در آینده می توانیم شاهد خیزش عظیم مساجد برای تبیین گام دوم انقلاب باشیم.

حجت‌الاسلام خادمی خاطر نشان کرد: مسجد از ابتدای ظهور دین مبین اسلام و بنیان‌گذاری حکومت اسلامی به خوبی نقش خود را ایفا کرده و تا به امروز اسلام و مسلمین در سراسر گیتی از آن برخوردار شده‌اند.‌

وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه های پیش بینی شده تلاش بر این است که جوانان بیشتر از گذشته و در ماه مبارک رمضان به این پایگاه دین و معنویت جلب و از برنامه‌های انسان‌ساز آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآورشد: همگان به‌خصوص نسل‌های اول انقلاب، ثمرات حضور مردم به‌ویژه جوانان در مساجد و آمادگی برای حضور در جبهه های جنگ تحمیلی را درک کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جوان‌های مؤمن در سخت‌ترین شرایط فرهنگی و اجتماعی در دوران طاغوت، در مساجد تربیت یافته و درس جهاد و مبارزه را آموختند و به‌خوبی از سرمایه وجودی خود در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و نیز حفظ آن در سال‌های جنگ تحمیلی استفاده کردند و این از بزرگترین ثمرات مساجد است.

وی با اشاره به سخنان «مقام معظم رهبری» گفت: محوریت بخشیدن به مساجد ازجمله هنرهای بزرگ امام عظیم‌الشأن از همان روزهای اول انقلاب اسلامی بود و مسجد «پایگاه انواع فعالیت‌های اجتماعی» است که در تقویت فکری و ترغیب مردم به فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، نقشی اساسی دارد.‌/9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات