۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۶۱۴۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
راه اندازی «پانسیون مطالعاتی شهید محمدی» در بجنورد و افتتاح مرکز نیکوکاری سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی کتابخانه مرکزی کانون با عنوان «پانسیون مطالعاتی شهید محمدی» به همت فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بجنورد فعالیت خود را آغاز کرد.

هاشم شیرازیان، گفت: این کتابخانه در محل ساختمان ستاد استانی و باهدف ساماندهی و شبکه سازی کتابخانه های کانون های استان و تهیه بانک اطلاعاتی از اعضای این کتابخانه ها برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: توزیع کتاب های اهدایی با توجه به نیاز کتابخانه کانون های استان، برگزاری جلسات کتابخوانی و نیز پیگیری و احیاء کتابخانه های غیر فعال از دیگر اهداف برپایی این برنامه فرهنگی است.

وی همچنین اعلام کرد: این کتابخانه فعالیت خود را به طور غیر رسمی از دی ماه سال 97 آغاز و هم اکنون به طور رسمی با عنوان «پانسیون مطالعاتی شهید محمدی» در حال فعالیت و خدمت رسانی است.

شیرازیان، طرح و پیاده سازی اپلیکیشن کتابخانه، ساماندهی، کدگذاری و ثبت کتب اهدایی موجود، توزیع کتاب های مورد نیاز کتابخانه کانون ها و دایر کردن سالن مطالعه و برگزاری نشست های کتابخوانی با دعوت از اساتید برجسته استان در زمینه ادبیات و انس با مطالعه از اهم برنامه های اجرا شده و در دست اجرای این پانسیون مطالعاتی تاکنون نام برد.

۲۱۰ بسته مواد غذایی «ضیافت کریم» بین نیازمندان حاشیه شهر بجنورد توزیع شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری انتظار بجنورد گفت: در راستای کمک به خانواده محرومان و حاشیه‌نشینان بجنوردی هر ۴۵ روز ۲۰۰ بسته مواد غذایی ضیافت کریم در مناسبت‌های مذهبی توزیع می‌شود.

محمدحسین محمدزاده با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری کانون انتظار بجنورد توجه و کمک به نیازمندان و قشر محروم جامعه است، اظهار داشت: به طور مداوم هر 45 روز تعداد ۲۰۰بسته مواد غذایی تحت عنوان ضیافت کریم در مناسبت ‌های مذهبی بین اقشار نیازمند و حاشینه نشین بجنوردی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم اغلب موارد مورد نیاز خانواده ‌ها را در این بسته تدارک ببینیم، افزود: این بسته‌ها شامل برنج، حبوبات، روغن، آبنبات، ماکارانی، چای و شیره خرما است.

محمدزاده با تاکید بر اینکه تعداد بسته‌ها در ابتدا کمتر از تعداد فعلی بود، بیان کرد: با تلاش فعالان کانون در جمع آوری کمک‌های مردمی و همچنین استقبال خوب مردم و همشهریان و سنگ‌تمام گذاشتن در کمک‌ها، خوشبختانه این تعداد به۲۱۰بسته رسیده و ان‌شالله این بسته‌ها در آینده با کمک‌های بیشتر و منسجم تر مردمی، بیشتر خواهد شد.

مرکز نیکوکاری سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افتتاح شد

نخستین مرکز نیکوکاری سپاه حضرت جوادالائمه (ع) به همت سپاه و همکاری کمیته امداد و مشارکت خیرین راه‌اندازی و فعال شد.

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: خدمات ارائه‌ شده در این مرکز از محل کمک‌های مردمی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد و گروه‌های جهادی شهر تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: این مرکز خدمات مهمی همچون بازسازی و مرمت مسکن محرومان، ایجاد اشتغال برای قشرهای نیازمند، کمک به دانش آموزان محروم، خدمات بهداشتی و درمانی و تأمین جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند ارائه می‌ دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی همچنین از افزایش مراکز نیکوکاری در استان طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال جاری مقرر است تعداد مراکز نیکوکاری استان از ۶۸ باب به ۹۰ مرکز افزایش یابد.

الهی راد بابیان اینکه این مراکز باهدف توسعه فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نیز شناسایی خیران راه‌اندازی می‌شود، گفت: این مراکز در راستای شناسایی نیازمندان و حمایت از مددجویان به‌صورت ساماندهی شده فعالیت دارند.

سومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» فراخوان شد

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: سومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراخوان شد.

هاشم شیرازیان، گفت: سومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» به همت دبیرخانه جشنواره های فرهنگی و هنری مساجد کشور و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان گلستان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

وی، بهره گیری از ابزار هنر در جهت ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، جهت دهی به گرایش های هنری در حوزه فیلم، تولید آثار با موضوع سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ورود اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به حوزه فیلم و استفاده بیشتر از قابلیت های آن، بسط و گسترش حوزه فیلم سازی از طریق تربیت و آموزش هنرمندان متعهد و تولید و خلق آثار هنری دینی و حرکت به سمت کارآفرینی هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را از اهداف برگزاری این جشنواره معرفی کرد./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات