۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۶۱۵۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
گشایش دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن در خراسان جنوبی و فعالیت هزار و 270 هیئت مذهبی در استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌جنوبی از برپایی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

ناصر نبی‌زاده اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان‌جنوبی در قالب ۶۰ غرفه همزمان با ماه مبارک رمضان از ٢٦ اردیبهشت ماه لغایت یک خراداد ماه سال جاری در محل حسینیه جماران بیرجند گشایش می‌یابد.

وی با اشاره به حضور ناشران خارج از استان در این   نمایشگاه،   افزود: ۳۰ غرفه نشر مکتوب، ۱۰ غرفه نشر دیجیتال، ۱۰ غرفه هنری و کارگاهی و اختصاص ۱۰ غرفه به موسسات قرآنی و ادارات فرهنگی در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان ‌جنوبی ادامه داد: همچنین برنامه‌های جنبی مختلفی از جمله برگزاری شب شعر، اجرای تعزیه و تئاتر‌های میدانی در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

تکمیل 2 کتابخانه قاین نیازمند 290 میلیون تومان 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی قاینات با بیان اینکه تکمیل دو کتابخانه ناتمام قاین به 290 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: دو کتابخانه ناتمام و در حال ساخت در شهرستان وجود دارد که اتمام آن ها 290 میلیون تومان اعتبار می خواهد.

مددی با اشاره به این که برای تکمیل کتابخانه روستایی تیغاب 120 میلیون تومان لازم است افزود: برای کتابخانه اسفدن هم 170 میلیون تومان هزینه شده است و اتمام آن در شرایط موجود، به همین رقم، اعتبار می خواهد. به گفته وی، هر یک از این پروژه ها 50 درصد پیشرفت دارد.

فعالیت ۱۲۷۰ هیئت مذهبی در استان

رئیس شورای هیئت های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۷۰ هیئت مذهبی در سطح استان، گفت: جمع خوانی قرآن کریم، دعاخوانی، مراسم احیای شب های قدر و حرکت هیات مذهبی، تفسیر قرآن و مناجات خوانی از مهمترین برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان است.

غلامرضا عباسی‌مقدم در حاشیه گردهمایی عملیات ملی رمضان 1440 که با حضور هیات مذهبی و مداحان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای طرح پویش « سین هشتم» هیأت مذهبی می توانند کمک های خود را برای بازسازی منازل و تهیه لوازم خانگی سیل زدگان کشور واریز کنند.

رئیس شورای هیئت های مذهبی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هیأت مذهبی بازوی انقلاب هستند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید در جامعه تبیین شود و در این راستا هیئت‌های مذهبی نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 270 هیئت مذهبی در سطح استان، افزود: از این تعداد 300 هیئت در سطح شهرستان بیرجند و 70 هیئت در سطح شهر بیرجند مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

برگزاری طرح ضیافت الهی در ۴۵ بقعه خراسان‌ جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در ۴۵ بقعه خراسان‌ جنوبی تا ۱۵ خردادماه جاری برگزار می‌شود، افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در بقاع متبرکه از ۴۷ مبلغ دعوت کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، گفت: ماه رمضان، ماه خودسازی و از خودگذشتن و تهدیب نفس است.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در ۴۵ بقعه از ۹۶ بقعه خراسان ‌جنوبی تا ۱۵ خردادماه جاری برگزار می‌شود، افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در بقاع متبرکه از ۴۷ مبلغ دعوت کرده‌ایم./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات