۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۰۶۱۵۴
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ مطرح کرد؛

تلاش جریانی خطرناک برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت در کشور

تلاش جریانی خطرناک برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت در کشور
عضو شورای حوزه علمیه مازندران نسبت به تلاش جریانی خطرناک برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت در کشور هشدار داد و بر ضرورت هوشیاری و بصیرت مردم در این خصوص تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به پیوند تاریخی میان مردم و روحانیت اشاره کرد و آن را ناشی از صداقت، خلوص نیت، زهد و ساده زیستی و مردم داری علما و روحانیت عنوان کرد.
 
وی با بیان این که علما و روحانیت همواره مهم‌ترین ملجأ و پناهگاه مردم در طول تاریخ بوده اند، افزود: همراهی روحانیت با مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف و احساس مسؤولیت نسبت به امور جاری مردم موجب برقراری یک پیوند عمیق و ناگسستگی میان این دو قشر شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که پیوند میان مردم و روحانیت یک پیوند عمیق و مستحکم است، خاطرنشان کرد: پیوندی که مبنای آن اعتقادی و عاطفی است هیچ گاه سست نخواهد شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان دین و انقلاب سال‌ها است که می‌کوشند میان مردم و روحانیت فاصله بیاندازند، اما همواره شکست خورده اند، بیان داشت: هر کاری که روحانیت در جامعه انجام می‌دهد بر اساس تکلیف و مسؤولیت شرعی و انسانی است و مبنای مادی ندارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره در سخت‌ترین شرایط با مردم و در کنار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: در هیچ صحنه‌ای از انقلاب اسلامی و حوادث پس از آن روحانیت را جدای از مردم نمی‌بینیم، چون مبنای حرکت روحانیت حضور در کنار مردم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که روحانیت در طول چهار دهه اخیر به دلیل روشنگری و آگاهی دادن به مردم، مورد شدید‌ترین هجمه‌های معاندان انقلاب قرار گرفته است، بیان داشت:، اما این قشر اثرگذار جامعه اسلامی، همه فشارها، تهمت‌ها و بدگویی‌ها را برای حفظ مردم به جان خریده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عناد و دشمنی با جامعه روحانیت همواره وجود خواهد داشت، چون روحانیت مدافع حق و حقیقت است، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام نیز جریان باطل همواره در برابر حق طلبی‌های ائمه معصومین (ع) ایستادند، اما به دلیل تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمای دین خورشید حق و عدالت همچنان در جامعه اسلامی نور افشانی می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تلاش جریانی خطرناک برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت اشاره کرد و گفت: کسانی که این خط را دنبال می‌کنند به طور حتم عامل نفوذی دشمن بوده و هدف آنها اصل اسلام و انقلاب است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، حضور گسترده مردم در تشییع پیکر روحانی شهید همدانی نمونه عینی از پیوند عمیق میان مردم و روحانیت است، خاطرنشان کرد: هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت سد محکمی در برابر معاندان و دشمنان دین وانقلاب است./950//302/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات