۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۰۶۱۷۴
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نشست علمی نظریه فرهنگ برگزار شد

نشست علمی نظریه فرهنگ برگزار شد
نشست علمی نظریه فرهنگ با حضور پاکتچی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی نظریه فرهنگ به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صبح شنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست علمی احمد پاکتچی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) به معرفی اثر خود در زمینه نظریه فرهنگ پرداخت.

وی در آغاز نشست با اشاره به هدف ایجاد نشست علمی نظریه فرهنگ گفت: مرکز مطالعات اجتماعی در حال اجرای پروژه ای در زمینه نظریه فرهنگ است که تصمیم گرفته شد پیش از رونمایی در نشستی علمی مورد بررسی قرار گیرد.

پاکتچی ادامه داد: پرداختن به نظریه فرهنگ به دلیل این که در حوزه علمیه صحبتی در زمینه فلسفه و الهیات فرهنگ وجود ندارد، بسیار مهم است و چنین ورودی می تواند زمینه پژوهش های جدیدی در حوزه علمیه را به وجود آورد.

وی پس از بیان پیشینه ورود به بحث نظریه فرهنگ گفت: بیش از ربع قرن است که در زمینه فرهنگ مطالعه دارم و ده سال است که در دانشگاه امام صادق(ع) به تدریس نظریه فرهنگ می پردازم و تلاش کرده ام هر ساله موضوع جدیدی از نظریه فرهنگ را مطرح کنم.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که در زمینه نظریه فرهنگ کتاب های فراوانی نوشته شده است، گفت: در پروژه نظریه فرهنگ، مرکز مطالعات اجتماعی تلاش شده است که از غرب محوری فاصله گرفته شود و همچنین تلاش شده است فرهنگ ها به صورت منطقه ای نیز مورد بررسی قرار گیرند.

گفتنی است، گزارش کامل نشست علمی نظریه فرهنگ بزودی از سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری را منتشر خواهد شد./1324/پ202/س

خبرنگار: مصطفی رستمی

مصطفی رستمی
ارسال نظرات