۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۰۶۱۸۸
آیت الله ناصری:

تظاهر به فسق مانع اجابت دعا می‌شود

تظاهر به فسق مانع اجابت دعا می‌شود
استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه گناه مانع برآورده شدن حاجات می‌شود، گفت: قبل از دعا استغفار کنید تا موانع استجابت دعا رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق ظهر امروز در درس اخلاق خود در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه هرکسی حاجتی دارد در این ماه از خداوند طلب کند، گفت: یک سری حوائج تکوینی و یک سری تشریعی هستند، ملائکی هستند که برای مؤمنین دعا می‌کنند و این کار آنها تکوینی است، اما نوع دیگر دعا که خود ما انجام می‌دهیم تشریعی است، طلب کمک و عافیت و مغفرت از خداوند کردند از نوع دعای تشریعی است.

وی افزود: خداوند به تمام انبیاء سفارش کرده دعا کنید و برای حل مشکلات امت از من طلب کنید، انبیاء و اهل بیت(ع) هم خودشان دعا می‌کردند هم به دیگران توصیه می‌کردند دعا کنید، در سوره غافر آیه 60 خداوند به ما دستور داده است که حاجات خود را از خدا بخواهید و خداوند به شما عنایت خواهد کرد و روایات متعددی نیز در این موضوع وجود دارد.

آیت الله ناصری تظاهر به فسق را مانع برآورده شدن حاجات و مستجاب شدن دعا برشمرد و تصریح کرد: اگر کسی متظاهر به فسق باشد و توبه نکند برآورده شدن حاجات او محل درنگ است، برای برآورده شدن حاجات و مستجاب شدن دعا باید از گناهان توبه کرد.

وی با تأکید بر اهمیت ختم قرآن در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک فرصت ختم قرآن را غنیمت بشمارید، قرآن خواندن در عالم برزخ و قیامت به درد ما خواهد خورد و بسیار مفید است؛ ضمن قرائت قرآن دعا کنید چرا که کسی که اهل قرآن و مأنوس با قرآن باشد خداوند حاجات او را می‌دهد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه دعا کردن باعث رفع قضا و بلا می‌شود، اظهار کرد: قبل از دعا استغفار کنید تا موانع استجابت دعا رفع شود، توبه کردن و استغفار از گناهان باعث می‌شود خداوند دعای ما را مستجاب کرده و حاجات ما را برآورده کند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند آیا می‌خواهید به شما ذکری آموزش دهم که دشمنان را مغلوب کرده و باعث افزایش روزی شما شود؟ اصحاب گفتند بله یا رسول الله این ذکر را به ما آموزش دهید، ایشان فرمودند شب و روز ذکر شما «لا اله الا الله» باشد و خداوند را در روز و شب بخوانید، اسلحه مؤمن بر علیه دشمنان، دعا است.

استاد عرفان و اخلاق حجاب‌های ظلمانی را مانع صعود دعا عنوان کرد و گفت: توبه و استغفار باعث از بین رفتن حجاب‌های ظلمانی می‌شود و زمانی که حجاب‌ها از بین برود دعاهای انسان بالا رفته و مستجاب می‌شود؛ در روایت از امام سجاد(ع) آمده است که دعا بلاهای ناگهانی را رفع می‌کند.

وی در پایان گفت: در دعا همه چیز وجود دارد به همین دلیل بسیار به دعا کردن سفارش شده است، کسانی که روزه هستند از جمله کسانی هستند که دعایشان پذیرفته می‌شود، پیش از افطار حتما دعا کنید، برای همه مؤمنین دعا کنید و حوائج خود را هم از خداوند بخواهید./1304//210/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات