۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۰۶۱۹۷
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

حوزه‌های علمیه خواهران رسالت سنگینی بر عهده دارند

حوزه‌های علمیه خواهران رسالت سنگینی بر عهده دارند
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و از برکات انقلاب اسلامی است و رسالت سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، امروز، در دیدار با مدیر، استادان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران برای جمهوری اسلامی ایران برکات و اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: یکی از برکات حوزه‌های علمیه خواهران گسترش فرهنگ دینی و مذهبی در بین اقشار گوناگون جامعه به‌ویژه در بین بانوان است که وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان را بر عهده‌دارند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد اضافه کرد: در این راستا افرادی که به حوزه‌های علمیه خواهران وارد می‌شوند رسالت سنگینی در برابر جامعه و مردم به‌ویژه در برابر بانوان دارند و باید قدر این نعمت را بدانند.

وی ادامه داد: افرادی که به این حوزه‌ها وارد می‌شوند باید در درجه اول بااخلاق و رفتار اسلامی خود در پی ترویج فرهنگ و آموزش دینی بوده تا به این طریق فرهنگ دینی در جامعه بسط پیدا کند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد خطاب به خواهران طلبه و اساتید آن‌ها، تصریح کرد: منش و رفتار شما به‌عنوان مروجان دین و فرهنگ دینی باید به‌گونه‌ای باشد که به‌خودی‌خود زمینه ترویج معارف و اخلاق نیکوی اسلامی را فراهم کند.

وی حوزه‌های علمیه خواهران را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: از ثمرات حوزه‌های علمیه خواهران حضور و نقش‌آفرینی دینی، فرهنگی و تربیتی آنان در مدارس، مساجد، خانواده‌ها و ... حتی در ارگان‌ها و سازمان‌ها است که قبل از انقلاب، هیچ سابقه‌ای از آن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد افزود: حضور گسترده و تأثیرگذار مبلغین طلبه خواهر در عرصه‌های گوناگون و امکان تحصیل حضوری تمام‌وقت، نیمه‌وقت، غیرحضوری و مجازی برای طلاب خواهر نشان از ارزشمند بودن مقام زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: ارج نهادن به مقام و منزلت زن در اسلام بسیار مورد تأکید قرارگرفته است و با انقلاب اسلامی ما شاهد اوج شکوفایی زنان درصحنه‌های مختلف هستیم./9314//210/خ

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات