۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۰۶۱۹۸
مسؤول هنر و رسانه موسسه شهیدین:

مسؤولان نسبت به پیام رسان های داخلی دغدغه داشته باشند

مسؤولان نسبت به پیام رسان های داخلی دغدغه داشته باشند
حجت الاسلام میرازیی، گفت: یکی از علت‌هایی که پیام رسان‌های داخلی نتوانستند رشد مناسب را داشته باشند، حمایت نکردن مسؤولان از پیام رسان‌های داخلی است.
حجت الاسلام هادی میرزایی مسؤول هنر و رسانه موسسه شهیدین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با فضای مجازی، گفت: فضای مجازی برخلاف تصور عموم مردم، مختص در پیام رسان‌ها نبوده بلکه شامل تمام ابعاد اینترنت و فناوری اطلاعات و رسانه‌های مختلف می‌شود.
 
وی افزود: یکی از نقاط مهم علمی در رابطه با این فضا، حیث انسان شناسی و رابطه آن با قوای انسان است، که مورد غفلت قرارگرفته است، پراکندگی و مختل کردن قوه خیال که ناشی از فضای مجازی است، سبب شده که
انسان‌ها آرامش نداشته باشند و همچنین سبب تضعیف قوه عقل شده و باعث شده نتوانند حق را از باطل تشخیص دهند، زیرا بیشترین تاثیر را فضای مجازی در قوه خیال دارد.
 
حجت الاسلام میرزایی، بیان داشت: بزرگ‌ترین آسیب شبکه‌های اجتماعی این است که انسان‌ها توجه ندارند این فضا، اجتماعی است و تمام حیطه‌های اجتماعی زندگی انسان را در بردارد و مورد دقت و بررسی دیگران است، فلذا مشاهده می‌شود که رفتار‌های خاصی که منحصر به شخص انسان و امور خصوصی است، را در شبکه‌های اجتماعی دارند.
 
کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که فضای مجازی به یک فضای پراکنده در جامعه تبدیل شده است، تصریح کرد: تولیداتی که با کوتاه‌ترین متن و یا با تصویر و کلیپ‌های ساده و روان باشند تاثیر رسانه‌ای بهتری دارندو در تمام جهان متداول می‌باشد، و الان مخصوصا در پیام رسان‌های داخلی این بلند نویسی، و پراکنده بودن، مضر به انتقالِ مفاهیم شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در رتبه‌های برتر جهانی در مدت پنج سال از توقع‌هایی بوده که مردم ایران از پیام رسانان داخلی دارند، زیرا استعداد بالا، و جهادی کار کردن از خصوصیات ویژه جوانان ایرانی محسوب می‌شود.
 
مسؤول هنر و رسانه موسسه شهیدین با اشاره به این که تفکراتِ غربی بعضی از افراد سبب شده که پیام رسانان داخلی مورد حمایت قرار نگیرند، ابراز داشت: بعضی از افراد جامعه فضا مجازی را وسیله شایع پراکنی و شبهه انداختن قرار دادند.
 
حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: کسانی که از فضای جامعه سوء استفاده می‌کنند، این افراد یا جاهل به فرهنگ استفاده از فضای مجاری بوده یا هدفشان ضربه زدن به جامعه و نظام اسلامی است.
 
وی با بیان این که درمان سلبریتی‌ها با دوره‌های فضای مجازی، از ضروریات این. گونه افراد شمرده می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ استفاده از فضای مجازی نیاز امروز کشور محسوب می‌شود.
 
کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: مسؤولان نسبت به پیام رسانان داخلی دغدغه داشته باشند، زیرا یکی از علت‌هایی که پیام رسان‌های داخلی نتوانستند رشد مناسب را داشته باشند، حمایت نکردن مسؤولان از پیام رسان‌های داخلی است.
 
مسؤول هنر و رسانه موسسه شهیدین با توجه به این که نیرو‌های انقلابی می‌توانند با عضو شدن در پیام رسان‌های داخلی از تولیدات داخلی حمایت کنند، بیان داشت: اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، یکی از ضروریات کشور محسوب می‌شود و پیام رسان‌های داخلی باید به جایی برسند که با پیام رسان‌های خارجی رقابت کنند و جهانی شوند.
 
وی با اشاره به تسلط دشمن بر فضا‌های مجازی خارجی، تصریح کرد: تسلط دشمن بر فضا‌های مجازی خارجی یکی از علت‌هایی بوده که مردم کشور نباید به طرف فضا‌های مجازی خارجی روند چرا که بهترین نقشه‌ها و تکنیک‌ها زمانی که در دید طرف مقابل باشند بدون اثر خواهند بود چنانچه در جریان تروریستی معرفی نمودن سپاه توسط تروریست بزرگ جهان دیدیم که چگونه، با حذف صفحات منتسب به سپاه و نیرو‌های ان، از بُرد رسانه برای گسترش این جریان بهره بردند؛ و همچنین بازی در زمین دشمن به نفع ملت و نظام جمهوری اسلامی نیست.
 
وی با توجه به این که مسؤولانی که خودشان به راحتی از فضا‌های خارجی استفاده می‌کنند چه طور می‌توانند از پیام رسان‌های داخلی حمایت کنند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی باید تبدیل به گفتمان‌های دینی و انقلابی شود و دغدغه دین و دینداری نمای اصلی در این فضا شود.
 
حجت الاسلام میرزایی در پایان با اشاره به این که کانال‌هایی همچون بینش راهبردی و مطالعات حوزوی از کانال‌های معتبر و انقلابی در کشور شمرده می‌شوند، گفت: مردم با عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی، و خارج شدن از پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌توانند، نقش مهمی در رونق تولید داشته باشند. /۹۷۰۷//310/خ
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات