۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۰۶۲۰۹

کمپین افطار سبز در مساجد انگلیس

کمپین افطار سبز در مساجد انگلیس
مساجد انگلیس با راه‌اندازی کمپینی برای ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در ماه رمضان، قصد دارند در حفظ محیط زیست مشارکت کنند.
به گزارش خبرگزاری رسا، در ماه رمضان، بسیاری از مساجد، هر شب برای پذیرایی از روزه‌داران، از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند. این امر به تولید مقدار زیادی زباله شامل لیوان، بشقاب و کارد و چنگال‌های پلاستیکی منجر می‌شود.
 
تعدادی از مساجد انگلیس، امسال با راه‌اندازی کمپین ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف، سعی دارند به حفظ محیط‌ زیست کمک کنند.

شورای مسلمانان انگلیس (MCB)، مساجد و مسلمانان را تشویق می‌کند تا به این کمپین بپیوندند. هارون خان، رئیس شورای مسلمانان انگلیس مشتاق است مساجد بیشتری به این طرح بپبوندند. وی می‌گوید: ما خوشحالیم که بسیاری از مساجد با خودداری از استفاده از ظروف یکبار مصرف به این طرح پیوسته‌اند؛ همه ما باید سهم خود را در حفظ محیط زیست و حفاظت از زمین ایفا کنیم.
 
یکی از سخنگویان مسجد گرین لین (Green Lane) در شهر بیرمنگام انگلیس که امسال استفاده از ظروف پلاستیکی را ممنوع کرده، می‌گوید: پیش از این هر شب در مسجد ما بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ظرف پلاستیکی توزیع می‌شد که حجم زیادی زباله تولید می‌کرد. از همین رو، این مسجد تصمیم گرفت امسال بطری‌های بادوام بخرد و از آب‌سرد‌کن استفاده کند.
 
از سوی دیگر و همگام با این طرح سبز، مسجد شهر یورک انگلیس (York Mosque) هم به تازگی اعلام کرده است که دیگر از ظروف یکبار مصرف استفاده نمی‌کند.
  
یادآور می‌شود، در سال ۲۰۱۷ میلادی جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ISNA) کمپینی برگزار کرد و از مسلمانان، مساجد و مراکز اسلامی خواست سیاست‌هایی جهت حفظ محیط‌زیست تدوین و اجرا کنند.

همچنین مسلمانان شهر تورنتو کشور کانادا در سال ۲۰۱۷ برای حفظ محیط‌زیست، هشتگی با عنوان #Waste_Free_Ramadan  (رمضان بدون زباله) راه‌اندازی کردند./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات