۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۲۲۲

تلاش مذبوحانه پاپ برای حفظ آبروی کلیسا

تلاش مذبوحانه پاپ برای حفظ آبروی کلیسا
پاپ فرانسیس در آخرین تلاش خود برای مقابله با فساد جنسی رایج در کلیسای کاتولیک، دستورات جدیدی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آبروریزی و فساد در واتیکان موجب شده است که رهبر کاتولیک های جهان دستوری جدید در مورد موارد سوء استفاده جنسی در این کلیسا صادر کند.

پاپ فرانسیس در این باره دستور داد که از این پس همه کشیشان و راهبه های کاتولیک در سراسر جهان باید موارد سوء اسفتاده جنسی روحانیان کاتولیک و یا مخفی کاری در این باره از سوی مقامات بالاتر خود را به مقامات کلیسا گزارش دهند.

این دستور پاپ، ایجاد کننده مصونیت برای کسانی است که موارد فساد جنسی کلیسای کاتولیک را گزارش کرده و همچنین همه مقامات کلیسا را ملزم به دریافت محرمانه این گونه گزارش ها می کند.

دستور پاپ روند داخلی تحقیقات مقدماتی در مورد گزارش های فساد از سوی کاردینال ها، کشیشان و یا مقامات بالاتر کلیسا را تسهیل می کند.

قربانیان سوء استفاده جنسی کلیسا و وکلای آنان می گویند که قانون و دستور جدید کلیسا حرکتی رو به جلو است اما کافی نیست چرا که الزامی برای گزارش به پلیس نمی آورد و تنها اسقف هایی را که به دلیل مخفی کاری در موارد فساد، بی اعتبار شده اند را موظف به نظارت در کار خود می کند.

دستور جدید، آخرین تلاش پاپ فرانسیس برای مقابله با رسوایی فساد جنسی و نیز رسوایی مخفی کاری مقامات کلیسا درباره گزارش این جرایم است؛ مسائلی که به شدت اعتبار کلیسای کاتولیک و حتی شخص پاپ را زیر سوال برده است./847/ب

ارسال نظرات