۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۰۶۲۲۷
رییس کمیسیون اصل ۹۰ در گفت وگو با رسا:

ملت ایران تحقیر را نمی‌پذیرد | کاهش تعهدات برجامی با جدیت پیگیری شود

ملت ایران تحقیر را نمی‌پذیرد | کاهش تعهدات برجامی با جدیت پیگیری شود
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر این که ملت ایران تحقیر را نمی‌پذیرند، خواستار جدیت مسؤولان در پیگیری تعهدات برجامی و حل مشکلات مردم شد.

داوود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران تا کنون به تمام تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و وفای به عهد خود را ثابت کرده است اما متأسفانه طرف مقابل از همان روزهای نخست کارشکنی و پیمان شکنی خود را آغاز کرد.

وی افزود: آمریکا نه تنها به عهد و پیمان خود وفادار نبود بلکه به صورت یک جانبه از برجام خارج شد و با این کار نشان داد که معاهدات و قوانین بین المللی برای او هیچ اهمیتی ندارد و تنها به منافع خود می‌اندیشد.

محمدی اضافه کرد: تکلیف ما در قضیه برجام مشخص است، بر اساس تعالیم دینی و وظایف ملی ما موظف هستیم از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

اقدام مقابله به مثل ایران با آمریکا

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخورد جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های تعهد باید بر اساس مقابله به مثل باشد، عنوان کرد: هر جا که آنها بر تعهدات خود پایبند باشند ما نیز پایبند خواهیم بود و در هر بخشی که کارشکنی کردند ما نیز از حقوق ملت خود نخواهیم گذشت و با کارشکنان مقابله به مثل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون خویشتنداری به خرج داده و به تعهدات خود به طور کامل پایبند و وفادار بوده است، گفت: در مسأله برجام آمریکا و اروپایی‌ها علی‌رغم وفاداری که از ایران دیدند به تعهدات خود عمل نکردند.

محمدی ادامه داد: آمریکا تنها در برابر ایران بلکه نسبت به تعهدات خود با هیچ کشوری پایبندی ندارد و تنها نقشی که خوب اجرا می‌کند پادویی رژیم صهیونیستی است و خروج آمریکا از برجام نمونه بارز وفاداری آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی و عمل به تمنیات آنها است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی متحدان اروپایی‌ آمریکا، بیان داشت: علی‌رغم اینکه اروپا نیز در قضیه برجام به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرد جمهوری اسلامی ایران یک سال در این خصوص خویشتن‌داری کرد، به اعتقاد بنده تحمل و خویشتنداری بیش از این دیگر جایز نیست و اگر این روند ادامه پیدا کند باعث تجری معاندان و دشمنان نظام اسلامی می‌شود.

وی افزود: ما باید برای دفاع از حقوق ملت و حفظ منافع کشور با عهدشکنان مقابله به مثل کنیم و قطعا کسی که در این جریان متضرر خواهد شد همان کسانی هستند که به تعهدات خود پایبند نبودند.

محمدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین توفیقات خود را در سایه تحریم‌ها به دست آورده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب مورد تحریم قرار گرفت و در شرایطی که با تحریم دست و پنجه نرم می‌کرد توانست به فناوری‌های پیشرفته علوم هسته‌ای، دانش ماهواره‌ای، پرتاب ماهواره به همراه موجود زنده به فضا، علوم لیزری، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم سایبری و غیره دست پیدا کند.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه افتخارات و پیشرفت‌های علمی و عملی جمهوری اسلامی در زمانی به دست آمده که ایران تحت تحریم‌های شدید و ظالمانه قرار داشت، بنابراین آنهایی که از تحریم ایران ضرر می‌بینند قطعا خود تحریم کنندگان و پشتیبانان آن یعنی آمریکا، اروپا، آل سعود و رژیم صهیونیستی هستند.

مردم ایران هرگز در مسأله برجام تحقیر را نمی‌پذیرند

وی با اشاره به اینکه مردم ایران همواره چند گام جلوتر از مسؤولان در حرکت هستند، ابراز داشت: مردم شریف ایران هرگز تحقیر را نخواهند پذیرفت و هر آنچه به استقلال، کرامت، شرافت و آزادی آنها آسیب بزند را تحمل نخواهند کرد و این اقتدار و عزتمندی خود را در راهپیمایی روز جمعه در حمایت از مسؤولان برای مقابله با عهدشکنان را به خوبی به نمایش گذاشتند.

محمدی با تاکید بر پشتوانه مردمی نظام، عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم از نظام اسلامی مسؤولیت کارگزاران نظام را چندین برابر می‌کند و مسؤولان را موظف می‌کند با تمام توان به تکالیف خود در ارتباط با کاهش تعهدات برجامی و کاهش مشکلات مردم اقدام کنند.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهترین سپاسگزاری مسؤولان از مردم حرکت و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم در حوزه‌های کاهش گرانی و تورم، ایجاد اشتغال، تقویت محیط کسب و کار و ایجاد رفاه عمومی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از مردم صمیمانه تشکر می‌کنیم، مردم علی‌رغم همه مشکلات، گرانی‌ها و نبود کار هر زمان که احساس می‌کنند دشمن به دنبال سوء استفاده از شرایط موجود است، با بصیرت و معرفت در صحنه حاضر می‌شوند و توطئه‌های مخالفین نظام را نقش بر آب می‌کنند./813/ت301/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات