۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۰۶۲۳۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ربا اختراع قوم یهود است

ربا اختراع قوم یهود است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ربا اختراع قوم یهود است، گفت: کسانی که با دستورات الهی مخالفت می کنند در واقع به دعوت طواغیت لبیک گفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجدامیر(ع) تهران برگزار شد، گفت: نکته بسیار مهمی در قرآن کریم با عنوان دعوت به حق وجود دارد که این نکته به صورت‌های گوناگون ذکر شده است.

وی افزود: توجه به این نکته انسان را خوشحال می‌کند و به قلب او آرامش می‌بخشد و به عاقبت بخیری خود در قیامت امیدوار می شود و انسان را به این نتیجه می رساند که مورد توجه پروردگار عالم است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حاصل پاسخ به دعوت به حق، خیر دنیا و آخرت است که اختصاص به خداوند دارد. خداوند متعال به انبیاء و اولیای الهی فرمان داده تا این پیام را به انسان ها برسانند و به مردم بگویند که خداوند دعوت کننده شما به سوی حق است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تمام آیات الهی قرآن کریم دعوت انسان به سوی حق است، گفت: اگر کسی دعوت الهی را اجابت کند و پاسخ دهد به طور یقین مورد رحمت، مغفرت، رضوان، فضل، احسان و در نهایت بهشت خداوند قرار می گیرد.

وی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم انسان را به سوی خود دعوت می کند تا رحمت الهی شامل او شده و درهای بهشت به روی بنده باز شود، قرآن کریم می فرماید: اگر کسی غیر از خداوند انسان را دعوت کند نتیجه آن دعوت دوزخ است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درخصوص واکنش فطرت انسان به دو دعوت حق و باطل، ابراز کرد: نتیجه اجابت دعوت باطل که شامل حرام اقتصادی، حرام اخلاقی، حرام جسمی و حرام عملی می شود جهنم است و پروردگار در ساخت این چهار حرام هیچ دخالتی ندارد.

استاد حوزه علمیه درباره حرام اقتصادی، گفت: ربا حرام اقتصادی است که دشمن آن را ساخته و انسان‌ها را به آن دعوت کرده است؛ طبق اسناد تاریخی تا زمان پدید آمدن قوم یهود ربا در میان اقتصاد مردم وجود نداشته بر این اساس یهود مخترع ربا بوده اما مخترع حرام جسمی فاجران و قوم لوط بوده است زیرا تا قبل از این قوم هیچ انسانی عمل نامشروع انجام نمی داد.

وی با اشاره به اینکه فاسقان و فاجران انسان ها را به سوی جهنم فرا می خوانند، ابراز کرد: کسانی که به انجام گناه کبیره و یا صغیره مبادرت می کنند در اصل به دعوت طواغیت لبیک گفته اما کسانی که خداوند را اطاعت می کنند دعوت پرودگار را پاسخ می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درخصوص پاداش اجابت دعوت الهی، خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه اقتصادی دعوت خداوند را اجابت می کنند و اهل انفاق و خمس می شوند خداوند به آنان ده‌ها برابر آن پاداش می دهد./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات