۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۰۶۲۶۱
استاد حوزه علمیه:

بنده، مطیع محض اوامر و نواهی الهی است + فیلم

بنده، مطیع محض اوامر و نواهی الهی است + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مامور به بندگی خداوند است، گفت: بنده مطیع محض اوامر و نواهی الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی حسن‌آبادی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه فاطمةالزهرا(س) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان موظف است به مقام عبودیت دست یابد.

وی مقصود از عبودیت را بندگی خداوند بیان کرد و ادامه داد: عبادت مقدمه عبودیت است؛ انسان های بسیاری خداوند را عبادت می کنند اما عبد نیستند.

حجت الاسلام حسن‌آبادی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) به واسطه عبد بودنشان به معراج رفتند، عنوان کرد: بسیاری از انسانها به جای بندگی خداوند بنده شیطان و هوای نفس هستند؛ انسان بنده هر کاری را انجام نمی دهد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان مامور به بندگی خداوند است، اظهار داشت: شیطان دشمن آشکار و قسم خورده انسان است پس چگونه انسان می تواند به جای بندگی خداوند از شیطان اطاعت کند.

وی با بیان اینکه بهشت قیمت انسان است، گفت: بهشت جایگاه کسانی است که از فرامین الهی تبعیت و اطاعت می‌کند.
حجت الاسلام حسن‌آبادی با بیان اینکه معصوم انسان کامل است، اظهار داشت: امام معصوم هرگز خطا و معصیت نمی کند و به تمام عالم هستی اشراف دارد؛ آن کسی که می گوید می توان به امام معصوم انتقاد کرد نشان از اوج نفهمی اوست چرا که درکی از معنای عصمت و کمال معصوم ندارد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمضان ماه رحمت الهی است، ابراز کرد: خداوند در این ماه منتظر بازگشت بندگان است؛ گناه انسان را از درگاه حضرت حق دور می کند، طبق صریح روایات؛ انسان اگر بداند مردگان در عالم برزخ چه حالی دارند دیگر گناه انجام نمی دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که از گناه لذت می برد و از انجام عمل صالح ناراحت می شود بیانگر آن است که بیماری روحی او بسیار عود کرده و به سرعت در حال پیشروی به سوی آتش دوزخ است./813//202/خ

تعداد بازدید : 4

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
 

 

 

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات