۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۶۲۸۵

انتشار «مفاتیح القدر»

انتشار «مفاتیح القدر»
کتاب «مفاتیح القدر»، دربردارنده مطالبی درباره فضیلت ماه مبارک رمضان و فضیلت احیاء شب‌های آن است.
به گزارش خبرگزاری رسا، «مفاتیح القدر»، مجموعه‌ای شامل فضیلت‌های ماه رمضان و اعمال مشهور و دعا‌های آن است که شیخ عباس قدسِ قزوینی کار تألیف و تصحیح اِعراب آن‌را برعهده داشته و به‌تازگی به همت انتشارات کادح روانه بازار نشر شده است.

خطبه شعبانیه، چند سفارش از حاج شیخ عباس قمی، فضیلت شب‌های قدر و ۱۰ شب آخر رمضان، اعمال شب‌های احیاء، ذکرها، نماز‌ها و دعا‌های این ماه و فضیلت خواندن قرآن در ماه رمضان، ازجمله مواردی است که در این اثر آمده است.

حاج شیخ عباس قدس قزوینی در مقدمه کتاب نوشته است: «برخی آدمیان به واسطه تعالی روح و ارجمندی ذات به درگاه ایزدی، مقرب‌تر و عزیزتر هستند، چنان‌که حضرت صدیقه طاهره (س) را فرمانده شامگاهان و سرّ شب قدر گفته‌اند. پس بنابر همین روایت، عقیده دارم که موجودات در شب قدر مهمان حضرت فاطمه زهرا (س) هستند. از این‌رو، بر خود دانستم که به مهمانان ایشان، اندک خدمتی کرده و از این طریق، خویشتن را جزو غلامان درگاه وی درآورم، باشد که قبول افتد.

این خدمت را به شکل این کتاب دعا تقدیم مهمانان شب قدر می‌کنم، به این نیت که اندکی از زحمت کتاب‌های حجیم و مفصل دعا مثل مفاتیح‌الجنان مرحوم حاج شیخ عباس قمی (ره) را کم کنم. پس در این مجموعه مختصر، آنچه در مفاتیح‌الجنان آمده آورده‌ام و البته از کتاب‌های پیشینیان و نیز مجموعه‌های روایی اهل‌بیت (ع) نیز بهره گرفته‌ام تا مهمانان حضرت محدثه (س)، کتابی جامع از تمام جزئیات مراتب و اعمال و اذکار شب قدر را با تنظیم جدید داشته باشند.»

نخستین چاپ کتاب «مفاتیح القدر: فضیلت ماه مبارک رمضان و فضیلت احیاء شب‌های آن» در ۲۰۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سال ۹۸ از سوی نشر کادح به بازار کتاب عرضه شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات