۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۲۸۷
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

اختلاف نظر میان حوزویان نشان دهنده بالا بودن غنای علمی حوزه است

اختلاف نظر میان حوزویان نشان دهنده بالا بودن غنای علمی حوزه است
حجت الاسلام صالحی گفت: وجود اختلاف نظرهای علمی میان حوزویان نشان دهنده بالا بودن غنای علمی این مرکز مهم علمی آموزشی کشور است.
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حفظ جایگاه و حریم مرجعیت در جامعه دینی را یک مهم برشمرد و گفت: در طول تاریخ مرجعیت دینی از یک قداست و جایگاه رفیعی در میان آحاد جامعه اسلامی برخوردار بوده است.
 
وی با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جایگاه مرجعیت دینی در کشورمان بیشتر تقویت شد، افزود: امروز در سایه نظام اسلامی مراجع و فق‌های دینی از یک حرمت و شأنیت خاصی در میان جامعه برخوردار هستند.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که حفظ جایگاه مرجعیت دینی عامل تقویت دین و ارزش‌های الهی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم برخی مسائل سیاسی و یا اختلاف سلیقه‌ها موجب حرمت شکنی جایگاه مرجعیت و فق‌های دینی در جامعه شود.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که دشمن در طول تاریخ همواره به دنبال خدشه دار کردن چهره مرجعیت دینی در جامعه اسلامی بوده است، افزود: امروز دشمنان داخلی و خارجی در پی تضعیف جایگاه علما و فق‌های دینی در میان مردم هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اختلاف نظر‌های معمول و طبیعی علمی در میان حوزویان اشاره کرد و با بیان این که اختلاف دیدگاه در مباحث علمی حوزه یک امر طبیعی است، خاطرنشان کرد: وجود چنین انقلاب نظر‌هایی موجب تقویت جایگاه علمی حوزه خواهد شد.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که نظریه پردازان حوزه از دیرباز در مباحث علمی نظر‌های متفاوتی داشته و دارند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز مراجع عظام تقلید در برخی مباحث فقهی و علمی دیدگاه‌های متفاوتی دارند و این گونه مسائل طبیعی و عادی است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با اشاره به این که دشمنان دین و انقلاب تلاش می‌کنند این اختلاف نظر‌های علمی را دستمایه یک اختلاف مبنایی و اصولی در مباحث کلی جلوه دهند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که چنین تفاوت دیدگاه‌هایی در حوزه نشان دهنده بالا بودن غنای علمی این مرکز است.
 
وی با تأکید بر این که البته باید توجه داشت که اختلاف نظر‌های علمی نباید به تنازع و تفرقه میان حوزویان تبدیل شود، تصریح کرد: هر گونه تفاوت دیدگاه در مسائل علمی، فکری و سیاسی در حوزه باید به تحول، بالندگی و رشد همه جانبه این مراکز مهم علمی کشور و در نهایت موجب تقویت جایگاه انقلاب و نظام اسلامی شود.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مراکز مهم علمی کشور به ویژه حوزه‌های علمیه است، بیان داشت: حوزه به عنوان رکن و خواستگاه اصلی انقلاب اسلامی هیچ گاه نخواهد گذاشت رویا‌های دشمن در جهت تفرقه و اختلاف میان حوزویان تحقق پیدا کند./950//302/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات